Materiał został przygotowany przez AAA AUTO
Na polskim rynku wtórnym wciąż brakuje samochodów, chociaż powoli zaczyna się on odradzać. Według raportu Barometr AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dilerów samochodów używanych w 2023 roku na wtórnym rynku oferowano na sprzedaż 2 036 602 auta, co oznacza wzrost o 297 314 ofert w stosunku do 2022 roku.
W ciągu minionych trzech lat ze względu na wzrost cen i problemy w produkcji zmniejszyła się dostępność aut nowych, których obecnie średnia cena wynosi około 180 tys. zł. Dlatego uwaga kupujących przeniosła się na rynek samochodów używanych, a ten przeżywa złoty okres. Świadczą o tym rosnąca sprzedaż aut i rekordowe wyniki dilerów.
AURES Holdings, operator sieci centrów samochodowych AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont i Driverama, osiągnął w 2023 r. najlepszy wynik sprzedaży w swojej historii, sprzedając łącznie 98 134 samochody. Z kolei w styczniu br. firma sprzedała łącznie 7951 samochodów, tj. o 9 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Swój sukces firma upatruje głównie w zastosowaniu nowoczesnych technologii, cyfryzacji przedsiębiorstwa i umocnieniu swojej pozycji na rynku jako największego sprzedawcy w Europie Środkowej.
– W porównaniu z ubiegłym rokiem sprzedaliśmy w styczniu więcej zarówno w Czechach, jak i w Polsce, a na Słowacji powtórzyliśmy świetny wynik z ubiegłego roku. 7951 sprzedanych samochodów, przy wzroście rok do roku o prawie jedną dziesiątą, to najwyższy wolumen, jaki udało nam się sprzedać w styczniu od założenia firmy w 1992 roku. Mamy nadzieję na przekroczenie progu 100 tys. samochodów sprzedanych w ramach grupy w tym roku – powiedziała Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci salonów samochodowych AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont i Driverama.