Reklama

Firmy chętnie idą w automatyzację, zwłaszcza zakupów

Coraz więcej procesów toczy się bez udziału człowieka. Widać to nie tylko po obiegu dokumentów, ale także po negocjacjach z kontrahentami.

Publikacja: 02.02.2024 03:00

Firmy chętnie idą w automatyzację, zwłaszcza zakupów

Foto: Adobe Stock

Najbardziej zautomatyzowany obszar działalności zakupowej firm to fakturowanie – wynika z badania platformy Marketplanet oferującej zakupy B2B. Przeprowadzono je wśród niemal 300 menedżerów z działów zakupów w dużych firmach najróżniejszych branż, jak usługi, produkcja czy handel.

Wynika z niego, że ogółem ponad 34 proc. menedżerów ocenia automatyzację procesów w swojej firmie dobrze, a bardzo dobrze ponad 16 proc. Wysoko oceniany jest również obszar procurementu (ponad 55 proc. pozytywnych opinii). Jednocześnie z raportu wynika, że wciąż ponad 20 proc. firm nadal nie korzysta z żadnych narzędzi automatyzujących zakupy, co pokazuje, jak ogromny potencjał tkwi wciąż w tego rodzaju usługach.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Nvidia z rekordowymi wynikami, ale akcje spadają przez niepewność w Chinach
Biznes
Rada Gabinetowa, kryzys w AGD i ostrzeżenie branży motoryzacyjnej dla Brukseli
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Kamera rozpozna narodowość i rasę. Totalna inwigilacja w Rosji
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama