Tylko garstka Polaków chciałaby mieć własną firmę

Jako główne bariery przed podjęciem takiej decyzji badani wskazują biurokrację, nadmierne ryzyko i brak kapitału. Mimo to największa grupa jest zainteresowana uruchamianiem sklepów.

Publikacja: 17.01.2024 03:00

Tylko garstka Polaków chciałaby mieć własną firmę

Foto: Adobe Stock

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research oraz sieci handlowe Intermarché i Bricomarché, niewielu Polaków jest obecnie zainteresowanych uruchamianiem własnego biznesu.

Pierwszą edycję Indeksu Przedsiębiorczości, który będzie aktualizowany co pół roku, określa liczba 15. To odsetek Polaków w wieku 25–55 lat – chcących uruchomić swoje przedsiębiorstwo w przeciągu najbliższych sześciu miesięcy w konkretnej branży, na podstawie już opracowanego planu biznesowego, i gotowych zainwestować co najmniej 10 tys. zł – w odniesieniu do liczby wszystkich osób deklarujących chęć założenia biznesu. Autorzy zauważają, że oznacza to, iż zaledwie 2,7 proc. ankietowanych jest w pełni przygotowanych do założenia firmy w krótkiej perspektywie.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne