Tylko garstka Polaków chciałaby mieć własną firmę

Jako główne bariery przed podjęciem takiej decyzji badani wskazują biurokrację, nadmierne ryzyko i brak kapitału. Mimo to największa grupa jest zainteresowana uruchamianiem sklepów.

Publikacja: 17.01.2024 03:00

Tylko garstka Polaków chciałaby mieć własną firmę

Foto: Adobe Stock

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research oraz sieci handlowe Intermarché i Bricomarché, niewielu Polaków jest obecnie zainteresowanych uruchamianiem własnego biznesu.

Pierwszą edycję Indeksu Przedsiębiorczości, który będzie aktualizowany co pół roku, określa liczba 15. To odsetek Polaków w wieku 25–55 lat – chcących uruchomić swoje przedsiębiorstwo w przeciągu najbliższych sześciu miesięcy w konkretnej branży, na podstawie już opracowanego planu biznesowego, i gotowych zainwestować co najmniej 10 tys. zł – w odniesieniu do liczby wszystkich osób deklarujących chęć założenia biznesu. Autorzy zauważają, że oznacza to, iż zaledwie 2,7 proc. ankietowanych jest w pełni przygotowanych do założenia firmy w krótkiej perspektywie.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca