Reklama

Koniec ery darmowego używania internetu. Wszystko będzie w abonamencie?

Kończy się era bezpłatnego dostępu do social mediów i treści w sieci. Królować będą subskrypcje.

Aktualizacja: 02.11.2023 10:14 Publikacja: 02.11.2023 03:00

Biznes abonamentowy to dziś jeden z wiodących kierunków rozwoju w branży internetowej.

Biznes abonamentowy to dziś jeden z wiodących kierunków rozwoju w branży internetowej.

Foto: Adobe Stock

Subskrypcje stały się w Polsce popularne dzięki platformom streamingowym, np. Netflix czy Spotify. Formuła regularnych opłat zamiast jednorazowego zakupu kusi jednak kolejnych graczy. Meta od listopada wprowadza system abonamentowy – zależnie od wybranej opcji europejscy użytkownicy Facebooka i Instagrama zapłacą od 9,99 do 12,99 euro miesięcznie za konto. Za każde dodatkowe trzeba dopłacić kolejne 6–8 euro. W ramach takiego pakietu użytkownicy otrzymają dostęp do serwisu bez reklam. Opcja darmowa pozostanie, ale korzystający z niej muszą zgodzić się na zbieranie informacji o swojej aktywności i personalizowane reklamy. A więc „zapłacą” swoimi danymi.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Rosyjski biznes do Kremla: Chcieliście wojny, to płaćcie
Biznes
Nvidia z rekordowymi wynikami, ale akcje spadają przez niepewność w Chinach
Biznes
Rada Gabinetowa, kryzys w AGD i ostrzeżenie branży motoryzacyjnej dla Brukseli
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama