Koniec ery darmowego używania internetu. Wszystko będzie w abonamencie?

Kończy się era bezpłatnego dostępu do social mediów i treści w sieci. Królować będą subskrypcje.

Aktualizacja: 02.11.2023 10:14 Publikacja: 02.11.2023 03:00

Biznes abonamentowy to dziś jeden z wiodących kierunków rozwoju w branży internetowej.

Biznes abonamentowy to dziś jeden z wiodących kierunków rozwoju w branży internetowej.

Foto: Adobe Stock

Subskrypcje stały się w Polsce popularne dzięki platformom streamingowym, np. Netflix czy Spotify. Formuła regularnych opłat zamiast jednorazowego zakupu kusi jednak kolejnych graczy. Meta od listopada wprowadza system abonamentowy – zależnie od wybranej opcji europejscy użytkownicy Facebooka i Instagrama zapłacą od 9,99 do 12,99 euro miesięcznie za konto. Za każde dodatkowe trzeba dopłacić kolejne 6–8 euro. W ramach takiego pakietu użytkownicy otrzymają dostęp do serwisu bez reklam. Opcja darmowa pozostanie, ale korzystający z niej muszą zgodzić się na zbieranie informacji o swojej aktywności i personalizowane reklamy. A więc „zapłacą” swoimi danymi.

Pozostało 81% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca