Reklama

W McDonald’s liczy się inkluzywność

Podczas XXXII Forum Ekonomicznego w Karpaczu poświęcono uwagę wszystkim płaszczyznom ESG. W debacie „Rzeczpospolita liderek – wyzwania w obszarze zarządzania, ESG i zmian społecznych” Renata Prys, People Director w McDonald’s Polska, rozmawiała z pozostałymi panelistkami na temat społecznego wymiaru zrównoważonego rozwoju w kontekście różnorodności w biznesie.

Publikacja: 25.10.2023 11:34

W McDonald’s liczy się inkluzywność

Foto: Aleksander Zieliński

Materiał sponsorowany McDonald’s Polska

Jak podkreślała podczas debaty, w McDonald’s Polska wszystko zależy od tego, jakie warunki są tworzone dla kobiet. Firma, która w Polsce zatrudnia już 34 tysiące osób, robi wszystko, by rozwijać pracowników, zapewniając im bardzo jasno określone ścieżki kariery i programy nastawione m.in. na wzmacnianie kompetencji przywódczych. Skuteczność tych programów potwierdza sięgający już 70 proc. udział kobiet na stanowiskach menedżerskich w polskich restauracjach McDonald’s, ponad 44-proc. udział pań w zarządzie firmy (w dziewięcioosobowym zespole są cztery kobiety), a także 33-proc. udział pań wśród franczyzobiorców marki. Wiele kobiet zarządza restauracjami McDonald’s, co oznacza kierowanie zespołem 70–120-osobowym, często bardzo różnorodnym, gdyż 59 proc. pracowników firmy to przedstawiciele młodego pokolenia Z. Na tym nie koniec, bo – jak zaznaczała Renata Prys – pracownicy McDonald’s reprezentują aż 30 narodowości, a 7 proc. załogi to osoby z niepełnosprawnościami.

Dlatego też bardzo ważną rolą HR jest budowanie w firmie kultury inkluzywności, która pozwala każdemu czuć się dobrze w pracy. Pomaga w tym speak-up culture, czyli zasada, zgodnie z którą każdy pracownik McDonald’s jest zachęcany do otwartego wyrażania swojego zdania, informowania o problemach.

W budowie kultury inkluzywności, która sprzyja karierom kobiet, niezbędne jest dobre przygotowanie i wsparcie menedżerów. Stąd też w swoich programach rozwojowych McDonald’s kładzie duży nacisk na rozwój umiejętności miękkich oraz na wzmacnianie pewności siebie.

Reklama
Reklama

Istotną częścią polityki DEI jest też dbanie o równość płac, którą niedługo wymuszą na dużych spółkach unijne regulacje. Jednak sporo firm już od dłuższego czasu walczy z dyskryminacją płacową kobiet. Jak zaznaczała Renata Prys, w McDonald’s od kilku lat funkcjonuje globalny program Pay Equity, w ramach którego firma co roku bada lukę płacową, dbając też o to, by nie powodowały jej roczne podwyżki płac.

Materiał sponsorowany McDonald’s Polska

Materiał sponsorowany McDonald’s Polska

Jak podkreślała podczas debaty, w McDonald’s Polska wszystko zależy od tego, jakie warunki są tworzone dla kobiet. Firma, która w Polsce zatrudnia już 34 tysiące osób, robi wszystko, by rozwijać pracowników, zapewniając im bardzo jasno określone ścieżki kariery i programy nastawione m.in. na wzmacnianie kompetencji przywódczych. Skuteczność tych programów potwierdza sięgający już 70 proc. udział kobiet na stanowiskach menedżerskich w polskich restauracjach McDonald’s, ponad 44-proc. udział pań w zarządzie firmy (w dziewięcioosobowym zespole są cztery kobiety), a także 33-proc. udział pań wśród franczyzobiorców marki. Wiele kobiet zarządza restauracjami McDonald’s, co oznacza kierowanie zespołem 70–120-osobowym, często bardzo różnorodnym, gdyż 59 proc. pracowników firmy to przedstawiciele młodego pokolenia Z. Na tym nie koniec, bo – jak zaznaczała Renata Prys – pracownicy McDonald’s reprezentują aż 30 narodowości, a 7 proc. załogi to osoby z niepełnosprawnościami.

Reklama
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Patronat Rzeczpospolitej
Horizon4Poland’25 – największy matchmaking w Polsce!
Biznes
Nvidia przebija 5 bln dol., USA tną siły w Europie, Francja kontra Big techy
Biznes
Rosjanie nie chcą wypoczywać w Królewcu, boją się wojny i drożyzny
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Między transparentnością a ochroną przed nadużyciami
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama