W McDonald’s liczy się inkluzywność

Podczas XXXII Forum Ekonomicznego w Karpaczu poświęcono uwagę wszystkim płaszczyznom ESG. W debacie „Rzeczpospolita liderek – wyzwania w obszarze zarządzania, ESG i zmian społecznych” Renata Prys, People Director w McDonald’s Polska, rozmawiała z pozostałymi panelistkami na temat społecznego wymiaru zrównoważonego rozwoju w kontekście różnorodności w biznesie.

Publikacja: 25.10.2023 11:34

W McDonald’s liczy się inkluzywność

Foto: Aleksander Zieliński

Materiał sponsorowany McDonald’s Polska

Jak podkreślała podczas debaty, w McDonald’s Polska wszystko zależy od tego, jakie warunki są tworzone dla kobiet. Firma, która w Polsce zatrudnia już 34 tysiące osób, robi wszystko, by rozwijać pracowników, zapewniając im bardzo jasno określone ścieżki kariery i programy nastawione m.in. na wzmacnianie kompetencji przywódczych. Skuteczność tych programów potwierdza sięgający już 70 proc. udział kobiet na stanowiskach menedżerskich w polskich restauracjach McDonald’s, ponad 44-proc. udział pań w zarządzie firmy (w dziewięcioosobowym zespole są cztery kobiety), a także 33-proc. udział pań wśród franczyzobiorców marki. Wiele kobiet zarządza restauracjami McDonald’s, co oznacza kierowanie zespołem 70–120-osobowym, często bardzo różnorodnym, gdyż 59 proc. pracowników firmy to przedstawiciele młodego pokolenia Z. Na tym nie koniec, bo – jak zaznaczała Renata Prys – pracownicy McDonald’s reprezentują aż 30 narodowości, a 7 proc. załogi to osoby z niepełnosprawnościami.

Dlatego też bardzo ważną rolą HR jest budowanie w firmie kultury inkluzywności, która pozwala każdemu czuć się dobrze w pracy. Pomaga w tym speak-up culture, czyli zasada, zgodnie z którą każdy pracownik McDonald’s jest zachęcany do otwartego wyrażania swojego zdania, informowania o problemach.

W budowie kultury inkluzywności, która sprzyja karierom kobiet, niezbędne jest dobre przygotowanie i wsparcie menedżerów. Stąd też w swoich programach rozwojowych McDonald’s kładzie duży nacisk na rozwój umiejętności miękkich oraz na wzmacnianie pewności siebie.

Istotną częścią polityki DEI jest też dbanie o równość płac, którą niedługo wymuszą na dużych spółkach unijne regulacje. Jednak sporo firm już od dłuższego czasu walczy z dyskryminacją płacową kobiet. Jak zaznaczała Renata Prys, w McDonald’s od kilku lat funkcjonuje globalny program Pay Equity, w ramach którego firma co roku bada lukę płacową, dbając też o to, by nie powodowały jej roczne podwyżki płac.

Materiał sponsorowany McDonald’s Polska

Materiał sponsorowany McDonald’s Polska

Jak podkreślała podczas debaty, w McDonald’s Polska wszystko zależy od tego, jakie warunki są tworzone dla kobiet. Firma, która w Polsce zatrudnia już 34 tysiące osób, robi wszystko, by rozwijać pracowników, zapewniając im bardzo jasno określone ścieżki kariery i programy nastawione m.in. na wzmacnianie kompetencji przywódczych. Skuteczność tych programów potwierdza sięgający już 70 proc. udział kobiet na stanowiskach menedżerskich w polskich restauracjach McDonald’s, ponad 44-proc. udział pań w zarządzie firmy (w dziewięcioosobowym zespole są cztery kobiety), a także 33-proc. udział pań wśród franczyzobiorców marki. Wiele kobiet zarządza restauracjami McDonald’s, co oznacza kierowanie zespołem 70–120-osobowym, często bardzo różnorodnym, gdyż 59 proc. pracowników firmy to przedstawiciele młodego pokolenia Z. Na tym nie koniec, bo – jak zaznaczała Renata Prys – pracownicy McDonald’s reprezentują aż 30 narodowości, a 7 proc. załogi to osoby z niepełnosprawnościami.

Biznes
Pierwsza od siedmiu lat awaria rakiety Muska. Może spłonąć 20 satelitów
Biznes
Niemcy chcą się pozbyć chińskich gigantów z sieci 5G. Stają do walki z Huawei i ZTE
Biznes
UE chce, by dane napędzały biznes. Ale polskie firmy mają obawy
Biznes
„Efekt Hollywood” bije w polskie kina: dwa kwartały spadków
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Biznes
Białoruskie firmy przenoszą się z Litwy do Polski. Wiadomo dlaczego
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą