Reklama
Rozwiń
Reklama

Nivea zapowiada kolejny dobry rok

Koncern kosmetyczny Beiersdorf AG zapowiada dalszy wzrost sprzedaży w 2016 r.

Publikacja: 17.02.2016 11:10

Nivea zapowiada kolejny dobry rok

Foto: Bloomberg

- Przychody organiczne wzrosną od 3 do 4 proc. względem ubiegłego roku – prognozuje niemiecka grupa z siedzibą w Hamburgu. Podobnie możliwości koncernu na najbliższy rok oceniła firma Sanford C. Bernstein, prowadząca badania rynkowe. Jeśli prognozy się ziszczą, oznacza to co najmniej tak dobrą poprawę wyników jak w 2015 r., w którym przychody organiczne grupy skoczyły o 3 proc. do 6,69 mld euro.

Dochody niemieckiego koncernu przed opodatkowaniem urosły w zeszłym roku o 12 proc. do 962 mln euro. Zgodnie z zestawieniem opracowanym przez Bloomberga, w bieżącym roku mogą one sięgnąć 963,4 mln euro. - Marża operacyjna również będzie nieco wyższa niż w 2015 r., w którym jej rekordowa wartość wyniosła 14,4 proc. – dodaje grupa.

- Beiersdorf korzysta na zwiększonym popycie klientów na zaufane marki kosmetyków, takie jak Nivea, Eucerin czy linia La Prairie – komentuje analityk Bloomberg Intelligence Duncan Fox. – Jej zdolność do rozszerzenia tych marek na rynku i dotarcia z nimi do nowych konsumentów pomoże grupie zdominować światowy rynek kosmetyków do pielęgnacji ciała.

Jak zaznacza, silną pozycję grupy można wyraźnie zaobserwować w liczbach. Sprzedaż konsumencka koncernu urosła w ubiegłym roku o 3,6 proc. z kolei dla całej branży o 3,4 proc. W rachunku pominięto jednak niektóre pomniejsze linie produktów Beiersdorfa, w tym kleje marki Tesa, które nie doświadczyły niemal żadnego wzrostu sprzedaży.

Nivea zdecydowała się podnieść ceny swoich produktów w reakcji na rosnący popyt. Operacja ma pomóc jej prześcignąć swoich największych konkurentów rynkowych - grupę Procter & Gamble oraz L'Oreal.

Reklama
Reklama

Niemiecka grupa zdecydowanie najlepiej radzi sobie na rynkach w Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej oraz w Europie Wschodniej, nieco słabiej zaś na zachodzie Europy, gdzie jej sprzedaż obniżyła się w zeszłym roku o 0,3 proc. Przychody niemieckiego koncernu najbardziej urosły z kolei w Ameryce Łacińskiej – aż o 10,9 proc., następnie w Europie Wschodniej oraz w Ameryce Północnej kolejno o 7,9 proc. i 3,9 proc.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama