Producent plastikowych pojemników może przetrwać. Tupperware zyskało nowe życie

Tupperware, producent plastikowych pojemników na żywności może jednak nie zbankrutować. Jest szansa, że firma przetrwa dzięki pożyczkom. Jej akcje wzrosły w ostatnich dniach o 47 procent.

Publikacja: 05.08.2023 15:06

Pojemniki Tupperware

Pojemniki Tupperware

Foto: Adobe Stock

Firma, która zaledwie cztery miesiące temu poinformowała, że ma ogromne problemy z utrzymaniem się na rynku, w tym tygodniu poinformowała, że osiągnęła porozumienie z wierzycielami, aby zmniejszyć swoje zobowiązania do spłaty odsetek o 150 milionów dolarów. Tupperware uzyskała także 21 mln dolarów nowego finansowania, wydłużyła termin spłaty około 348 mln dol. długu i zmniejszyła kwotę zadłużenia o około 55 mln dolarów. Tupperware otrzymało nowe życie – pisze CNN.

„Jestem przekonana, że ta umowa zapewni nam elastyczność finansową umożliwiającą kontynuację naszych krótkoterminowych działań naprawczych, a także naszą długoterminową strategię stworzenia globalnej wielokanałowej marki konsumenckiej” — powiedziała Mariela Matute, dyrektor finansowy Tupperware Brands. „Doceniamy wsparcie naszych pożyczkodawców, którzy podzielają naszą strategię” - dodała.

Czytaj więcej

Czarne chmury nad Tupperware. Znana marka zbankrutuje?

Inwestorzy przyjęli te informacje z entuzjazmem. Akcje Tupperware poszybowały. Jednak analitycy ostrzegają, że Tupperware to wciąż bardzo niespokojna marka, a ceny akcji wciąż są poniżej 6 dol. za akcję. Jest to jednak ogromna poprawa w stosunku do 61 centów, za które sprzedawano akcje zaledwie dwa tygodnie temu. Od 18 lipca akcje Tupperware wzrosły o 850 procent – informuje CNN.

Część z tego wzrostu została napędzona energią memów, a inwestorzy internetowi pompowali akcje, które ich zdaniem wiązały się z niskim ryzykiem i dużym potencjałem zysku. Akcje zyskały również na popularności po tym, jak gigant inwestycyjny BlackRock wszedł jako partner w zeszłym miesiącu, być może w celu pomocy w zarządzaniu zadłużeniem.

Czytaj więcej

Tupperware ma kłopoty. Akcje na giełdzie straciły połowę wartości

Jednak długoterminowe perspektywy Tupperware nie są aż tak rewelacyjne. Firmie kończyła się gotówka, a presja ze strony konkurentów jest coraz większa. Młodsi konsumenci nie czują sentymentu do tej niemal 80-letniej marki, która kiedyś była powszechnie znana. Tupperware rozważa w ramach programu naprawczego zwolnienia i sprzedaż nieruchomości, aby utrzymać się na powierzchni. Niegdyś sprzedawane wyłącznie przez sprzedaż bezpośrednią przez konsultantki, który sprzedawały pojemniki w domach klientek. W podobnym systemie jak Avon czy Amway. Firma dopiero w zeszłym roku rozpoczęła sprzedaż swoich produktów w sieci Target – informuje CNN.

Na początku czerwca Nowojorska Giełda Papierów Wartościowych powiadomiła Tupperware, że nie przestrzega zasad giełdy, ponieważ jej kapitalizacja rynkowa była zbyt niska, poniżej 50 milionów dolarów, w okresie 30 dni sesyjnych. Średnia cena zamknięcia Tupperware, jak podano w powiadomieniu, również była niższa niż 1 dol. w tym okresie – poniżej progu giełdy.

Firma, która zaledwie cztery miesiące temu poinformowała, że ma ogromne problemy z utrzymaniem się na rynku, w tym tygodniu poinformowała, że osiągnęła porozumienie z wierzycielami, aby zmniejszyć swoje zobowiązania do spłaty odsetek o 150 milionów dolarów. Tupperware uzyskała także 21 mln dolarów nowego finansowania, wydłużyła termin spłaty około 348 mln dol. długu i zmniejszyła kwotę zadłużenia o około 55 mln dolarów. Tupperware otrzymało nowe życie – pisze CNN.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Tony Mercer: Wielka zmiana w usługach wizowych i identyfikacyjnych
Biznes
TikTok: Bezpieczeństwo użytkowników jest dla nas absolutnym priorytetem
Biznes
Polskie miasta coraz częściej grają w zielone
Biznes
Orlen może zrezygnować z prasy i usług kurierskich. Odwrotu od fuzji nie będzie
Biznes
II Kongres Przedsiębiorstw Rodzinnych „SUKCESJA W BIZNESIE”
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy