Wirtualna rzeczywistość z potencjałem

Rośnie liczba urządzeń VR i zainteresowanie grami z tego segmentu. Polskie firmy chcą wykorzystać tę szansę.

Publikacja: 23.05.2023 03:00

VR

VR

Foto: Shutterstock

Globalne wydatki w segmencie VR i AR w 2022 r. miały wartość 29,3 mld dol., prognoza na 2023 r. zakłada wzrost do 41,2 mld dol., a w 2026 r. rynek przekroczy poziom 100 mld dol. – wynika z danych Statisty.

– W 2022 r. sporo mówiło się o Metaverse i VR w związku ze zmianą nazwy z Facebook na Meta, co zapewne podgrzewało atmosferę. Jeśli chodzi o VR, to branża wciąż ma się dobrze – mówi Adrian Łapczyński, prezes EpicVR. Dodaje, że segment gier w VR ciągle rośnie. Największe zyski niepodzielnie cechują platformę Meta, czyli Oculus Quest.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Zatopiony superjacht „brytyjskiego Billa Gates'a" podniesiony z dna
Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji