Wirtualna rzeczywistość z potencjałem

Rośnie liczba urządzeń VR i zainteresowanie grami z tego segmentu. Polskie firmy chcą wykorzystać tę szansę.

Publikacja: 23.05.2023 03:00

VR

VR

Foto: Shutterstock

Globalne wydatki w segmencie VR i AR w 2022 r. miały wartość 29,3 mld dol., prognoza na 2023 r. zakłada wzrost do 41,2 mld dol., a w 2026 r. rynek przekroczy poziom 100 mld dol. – wynika z danych Statisty.

– W 2022 r. sporo mówiło się o Metaverse i VR w związku ze zmianą nazwy z Facebook na Meta, co zapewne podgrzewało atmosferę. Jeśli chodzi o VR, to branża wciąż ma się dobrze – mówi Adrian Łapczyński, prezes EpicVR. Dodaje, że segment gier w VR ciągle rośnie. Największe zyski niepodzielnie cechują platformę Meta, czyli Oculus Quest.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne