MangoPay, globalny dostawca infrastruktury płatniczej dla platform handlowych, zaszalał nad Wisłą – wchłonął jednego z najbardziej znanych rodzimych start-upów w branży finansowej. Nethone stanie się częścią tej grupy związanej z międzynarodowym funduszem private equity Advent International (to jeden z inwestorów w znanej na rynku cyberbezpieczeństwa firmie McAfee, czy wieloletni współautor dynamicznego rozwoju InPostu). Szczegóły transakcji nie zostały ujawnione, ale jak informują w polskiej spółce Daftcode, która rozwijała Nethone od 2016 r., czyli momentu, gdy była projektem badawczo-rozwojowym, wydarzenie jest znaczące – to jeden z największych tzw. exitów na naszym rynku venture capital (Daftcode objął teraz udziały w grupie MangoPay).

Co ważne, polska marka Nethone nie zniknie i nadal będzie rozwijać się w grupie. I to znacznie szybciej niż dotąd. Dzięki akwizycji ponad 2,5 tys. obecnych klientów MangoPay (w tym np. Vinted) będzie mogło skorzystać z unikalnych funkcjonalności wykrywania i przeciwdziałania oszustwom płatniczym oraz nieuprawnionym przejęciom kont, stworzonych przez rodzimy zespół. Napędem będą też olbrzymie pieniądze od inwestora. Grupa została bowiem wsparta przez Advent kwotą 350 mln zł. Fundusze zostaną przeznaczone m.in. na kolejne innowacyjne rozwiązania oraz stworzenie hubu technologicznego nad Wisłą. Co ważne, prezes Nethone Hubert Rachwalski von Rejchwald dołączy do zarządu MangoPay (w ostatnich miesiącach wzmocnili go menedżerowie wcześniej związani z takimi gigantami jak Amazon, PayPal czy American Express).

– Pozyskanie Advent International jako nowego inwestora większościowego i dołączenie do MangoPay to olbrzymi kamień milowy, który umożliwi nam wkroczenie na wcześniej nieosiągalną trajektorię innowacji – podkreśla Rachwalski von Rejchwald.

Nethone stworzyło zaawansowane narzędzia, które pozwalają wykryć wyłudzenia w sieci, a wszystko dzięki technologii sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Ta analizuje każdy aspekt ruchu online, w tym bada zachowania użytkownika (biometria behawioralna). W fintechu przekonują, że system jest w stanie zapobiegać ponad 95 proc. przypadków przejęć kont, zmniejszając liczbę fałszywych profili i redukując wskaźniki oszustw, a także obciążeń zwrotnych (tzw. chargebacków) i nieautoryzowanych transakcji. Teraz, przy wsparciu MangoPay, rozwiązanie ma trafić do międzynarodowych platform handlowych, gdzie będzie wykrywać próby fraudu. – Każda platforma musi mieć dogłębną wiedzę na temat swoich użytkowników w czasie rzeczywistym wzdłuż całej ścieżki klienta, aby skutecznie przeciwdziałać nadużyciom – komentuje Romain Mazeries, prezes MangoPay.

Nethone współpracuje m.in. z takimi markami jak Booksy, BlaBlaCar czy Farfetch.

Czytaj więcej

Fintechy rosną w siłę