Imperium FTX zbankrutowało, a jego sternikiem został likwidator słynnego Enrona

Imperium kryptowalutowe FTX Group ogłosiło bankructwo i zostanie zrestrukturyzowane na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego prawa upadłościowego.

Publikacja: 12.11.2022 09:08

Imperium FTX zbankrutowało, a jego sternikiem został likwidator słynnego Enrona

Foto: AFP

Procesem reorganizacji FTX pokieruje John J. Ray III, ekspert , który nadzorował likwidację słynnego bankruta Enrona i zwrócił kredytodawcom tej spółki ponad 20 miliardów dolarów. Odzyskali oni więc ponad 50 centów z każdego pożyczonego dolara.

W FTX pracy Rayowi nie zabraknie, gdyż procedura upadłościowa obejmuje około 130 jednostek organizacyjnych. .

FTX we wniosku upadłościowym swoje aktywa i zobowiązania oszacowała na minimum 10 mld dolarów po każdej stronie, co sytuuje ją na czele tegorocznego rankingu bankrutów w USA.

Sam Bankman-Fried, założyciel i były już prezes FTX Group wyraził na Twitterze optymizm, że Ray, zapewni firmie najlepsze rozwiązania.

Fortuna Sama Bankmana-Frieda, szacowana na 16 miliardów dolarów, przepadła, co, jak odnotowuje Bloomberg, uważane jest za jedną z największych w historii „destrukcję bogactwa”.

Ten 30-latek w szczycie powodzenia miał na koncie 26 mld USD, a na początku mijającego tygodnia 10 mld USD mniej.

Procesem reorganizacji FTX pokieruje John J. Ray III, ekspert , który nadzorował likwidację słynnego bankruta Enrona i zwrócił kredytodawcom tej spółki ponad 20 miliardów dolarów. Odzyskali oni więc ponad 50 centów z każdego pożyczonego dolara.

W FTX pracy Rayowi nie zabraknie, gdyż procedura upadłościowa obejmuje około 130 jednostek organizacyjnych. .

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Czego boją się polscy przedsiębiorcy? Już nie niestabilności politycznej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Coraz więcej Rosji na Węgrzech. Gazprom jest głównym sponsorem Ferencváros
Biznes
Wielka debata o przyszłości lasów. Ekolodzy i Lasy Państwowe przy jednym stole
Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG