Reklama

Mniej firm boi się bankructwa niż w szczycie pandemii

Znacznie mniej niemieckich firm obawia się bankructwa teraz niż w szczycie pandemii - wynika z ankiety Instytutu Ifo przeprowadzonej 4-24 października wśród ok. 7 tys. podmiotów

Publikacja: 31.10.2022 17:17

Mniej firm boi się bankructwa niż w szczycie pandemii

Foto: Adobe Stock

Obecnie 7,5 proc. firm uważa, że ich gospodarcze przetrwanie jest zagrożone. W szczycie pandemii ten odsetek był znacznie większy, wynosił 21,8 proc. W warunkach dużego spowolnienia gospodarki firmy wykazują, że są bardzo silne - stwierdził Klaus Wohlrabe, szef działu ankiet w instytucie z Monachium. Ta proporcja wzrosła nieznacznie w porównaniu z poprzednią ankietą w kwietniu, gdy było ich 7,1 proc. - informuje Ifo.

Teraz szczególnie mocno odczuwa tę niepewność handel detaliczny, 11,6 proc. firm tego sektora informuje o sytuacji, która zagraża ich przetrwaniu; w kwietniu było ich 6,9 proc. - Obecna wysokość inflacji jest głównym powodem zaniepokojenia detalistów - uważa Wohlrabe. Wśród firm z sektora usługowego ta proporcja zmalała z 9,3 proc. do 7,7. Najmniejsze podmioty i osoby pracujące na własny rachunek, także hotelarze są najbardziej zaniepokojeni. Firmy IT i obrotu nieruchomościami nie przejmują się swą sytuacją.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
System kaucyjny w pytaniach i odpowiedziach. Wyjaśniamy, jak to działa
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Zmiany we władzach Elektrimu. Wieloletnia menedżerka zamiast Zygmunta Solorza
Materiał Partnera
Jak Veolia dekarbonizuje polskie ciepło
Biznes
Rekord na kolei i czeska konkurencja, rząd Francji ocalał, atak na CCC
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama