Ciemna strona bonu turystycznego. Takich zastosowań rząd nie planował

Miał pomóc firmom z branży turystycznej i rodzinom z dziećmi, sprawiając, że wypoczynek w Polsce będzie dla nich bardziej dostępny. Nieoczekiwanie bon pomógł też wpływom budżetowym, wyciągając liczne firmy z szarej strefy.

Publikacja: 10.08.2022 22:00

Uprawnieni do bonu mają czas na jego wykorzystanie do końca września br. Na 4,3 mln bonów do 1 sierp

Uprawnieni do bonu mają czas na jego wykorzystanie do końca września br. Na 4,3 mln bonów do 1 sierpnia br. aktywowano 3,5 mln (nie jest to jednak jednoznaczne z ich wykorzystaniem).

Foto: shutterstock

Polski Bon Turystyczny wszedł w życie latem 2020 r. Miał być narzędziem wsparcia dla branży turystycznej zmagającej się ze skutkami pandemii. Po dwóch latach widać, że jego wprowadzenie przyniosło też wiele zaskakujących efektów, od niezgodnych z prawem prób obrotu bonami, po zmniejszenie szarej strefy w turystyce.

„Witam, sprzedam bon turystyczny, bo i tak nie mam możliwości go wykorzystać. Zainteresowanych zapraszam priv. Cena: 200 zł” (pisownia oryg.) – na ogłoszenia o tego typu treści można natknąć się na portalach społecznościowych i sprzedażowych. Pod tym konkretnym wpisem, opublikowanym pod koniec minionego tygodnia, rozgorzała dyskusja na temat legalności lub nielegalności tego procederu. Część osób zwracających uwagę, że to nielegalne, radziła ogłoszeniodawcy, by jeśli nie może wykorzystać bonu, kupił za niego zabawki dzieciom. Informowano, że są sklepy, w których można bonami płacić.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Zaczyna się wojna sieci komórkowych o turystów. Orange kusi pakietami we Flex
Biznes
Zmarł Leonard Lauder, twórca światowego sukcesu koncernu Estée Lauder
Biznes
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Wojna Izraela z Iranem, TikTok zmienia e-handel, Niemcy twardo o budżecie UE
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Transformacja energetyczna mądrzej, ale niekoniecznie szybciej