Reklama

Większość inwestorów pyta dziś spółki o dane ESG

Już 84 proc. profesjonalnych inwestorów giełdowych w Polsce uwzględnia w swoich procesach decyzyjnych czynniki pozafinansowe, dotyczące kwestii środowiskowych, społecznych i łady korporacyjnego, czyli ESG.

Publikacja: 22.07.2022 13:30

Większość inwestorów pyta dziś spółki o dane ESG

Foto: AdobeStock

Choć zwrot spółek i inwestorów w kierunku ESG wymuszają głównie regulacje to doceniana jest też opłacalność takich działań- wynika z najnowszej edycji badania GPW dotyczącego wpływu czynników pozafinansowych na decyzje inwestycyjne.

Ośmiu na dziesięciu ankietowanych (maklerów, analityków giełdowych, zarządzających funduszami inwestycyjnymi i reprezentantów wybranych firm konsultingowych) uważa, że spółki posiadające wdrożone praktyk z obszaru ESG cechuje niższy poziome ryzyka, niż firmy, które nie mają takich strategii. Nic więc dziwnego, że już 84 proc. inwestorów wskazało w tegorocznym badaniu, że oceniając giełdowe spółki, biorą również pod uwagę czynniki pozafinansowe.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
SoftBank sprzedaje akcje Nvidii. Zainwestuje miliardy w sztuczną inteligencję
Biznes
Warren Buffett przekazuje miliardy i stanowisko CEO. Nadchodzi nowa era Berkshire
Biznes
Rodzina Trumpów miała finansowo udany rok
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama