Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 28.06.2025 15:50 Publikacja: 03.07.2022 22:31
Nowoczesny AW149 Leonardo ma tylko jeden mankament, nigdy nie potwierdził swych możliwości na polu walki
Foto: Facco Fabio
Jak nieoficjalnie dowiedziała się „Rzeczpospolita”, resort obrony nalegał na przyspieszenie dostaw sprzętu – pierwsze maszyny powinny zatem trafić do wojsk lądowych w przyszłym roku, a koniec dostaw zaplanowano na 2029 r. MON postawiło też włoskiemu koncernowi Leonardo warunek: helikoptery powinny być produkowane w Świdniku.
Jak wynika z umowy podpisanej 1 lipca w obecności wicepremiera i szefa MO Mariusza Błaszczaka, dostawie wiropłatów AW149 (to średnie maszyny o masie startowej ponad 8,5 t, zdolne do transportu kilkunastu żołnierzy desantu z bojowym wyposażeniem) towarzyszy pakiet wsparcia logistycznego, czyli zapas części zamiennych i eksploatacyjnych oraz sprzęt na potrzeby obsługi naziemnej śmigłowców. Producent zapewnia też kompleksowe szkolenie pilotów i personelu technicznego z wykorzystaniem zestawu zaawansowanych symulatorów i instrumentarium szkoleniowego.
Warren Buffett przekazał kolejne 6 miliardów dolarów w akcjach Berkshire Hathaway na rzecz Gates Foundation i cz...
Portugalska prokuratura i służba wywiadu finansowego prowadzą dochodzenie w sprawie prania pieniędzy i naruszeni...
Umowę kredytową na 3,7 mld zł podpisał z konsorcjum banków Światłowód Inwestycje, joint venture Orange Polska i...
Szczyt Unii Europejskiej kończy się bez porozumienia w sprawie nowych sankcji na Rosję. Biznes coraz mocniej dom...
Przy okazji szczytu NATO w Hadze oficjalnie potwierdzono, że wojska sojusznicze wzmocnią wschodnią flankę na pół...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas