Sprawdziły się branżowe prognozy zapowiadające w 2021 r. rekordowy wynik w eksporcie usług biznesowych. Jak wynika z danych NBP, w ubiegłym roku wartość tych usług świadczonych na rzecz odbiorców z zagranicy wzrosła niemal o 18 proc. (czyli prawie dwukrotnie szybciej niż w pierwszym roku pandemii) i przekroczyła 33,2 mld dolarów.
– Polska sprawdziła się jako lokalizacja, z której można obsługiwać wiele biznesowych kierunków. Coraz więcej działających u nas centrów usług ma zasięg globalny – zaznacza Paweł Panczyj, dyrektor ds. strategii i rozwoju ABSL, czyli Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych zrzeszającego większość inwestorów z tej branży. W tym głównie firmy z zagranicy, których liczba stale rośnie. W ostatnich latach w Polsce przybywało co roku po 60–90 nowych centrów usług (nie licząc biur otwieranych przez mniejsze firmy, w tym spółki IT) w większości nastawionych na obsługę zachodnich klientów.