Po wojnie platform rynek kin otworzy się na nowo

W I kwartale 2022 r. kina w Polsce mogły sprzedać 9,5 mln biletów, o połowę mniej niż w rekordowym 2019. Dalszy rozwój sytuacji zależy od efektu wojny platform streamingowych.

Publikacja: 18.04.2022 22:59

Po wojnie platform rynek kin otworzy się na nowo

Foto: regiony.rp.pl

Rok 2020 przyniósł im zapaść i pokaźne straty, 2021 – pierwsze sygnały odbudowy, 2022 miał być rokiem dalszego ożywienia, ale życie przyniosło co innego. Na razie kina w Polsce notują frekwencję wyższą niż w poprzednich dwóch latach, ale nadal o połowę niższą niż w rekordowym 2019 r. To, jaka będzie ich przyszłość, zależy od decyzji studiów produkujących blockbustery.

– Według szacunków Heliosa, w pierwszym kwartale 2022 r. sprzedaż biletów w Polsce wyniosła około 50–60 proc. tej z analogicznego okresu 2019 r. – mówi Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios i członek zarządu Agory, do której Helios należy.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne