Reklama

Starbucks też wycofał się z Rosji po krytyce klientów

Przez prawie dwa tygodnie od ataku Rosji na Ukrainę, amerykańska sieć Starbucks zastanawiała się nad wyjściem z rynku rosyjskiego. Ostatecznie, razem z McDonald’s i Coca Colą zrobiła to w ostatni wtorek.

Publikacja: 09.03.2022 13:42

Starbucks też wycofał się z Rosji po krytyce klientów

Foto: Adobe Stock

„Zdecydowaliśmy się zawiesić całą swoją aktywność na rynku rosyjskim, w tym także dostawy produktów Starbucksa” — napisała firma w oświadczeniu. Jeszcze we wtorek, 8 marca rano Amerykanie przekonywali, że nie są na tym rynku zaangażowani bezpośrednio, a ich 130 kawiarni to franczyzy należące do kuwejckiej firmy.

Prezes Starbucksa, Kevin Johnson poinformował jednak, że ostatecznie Kuwejtczycy zgodzili się na natychmiastowe wstrzymanie wszelkiej aktywności oraz że 2000 rosyjskich pracowników firmy otrzyma odpowiednie wsparcie finansowe. W liście do pozostałych pracowników Kevin Johnson wyjaśnił, że Starbucks zdecydował się na te kroki z powodu rosyjskiej agresji na Ukrainę. „Stanowczo potępiamy te koszmarne ataki Rosji na Ukrainę i łączymy się w bólu z tymi wszystkimi, którzy ucierpieli z tego powodu” — czytamy w nocie prezesa do pracowników.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Rada Gabinetowa, kryzys w AGD i ostrzeżenie branży motoryzacyjnej dla Brukseli
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Biznes
Kamera rozpozna narodowość i rasę. Totalna inwigilacja w Rosji
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Kreml zagrabia kolejne firmy. Teraz kraby i przekąski będą zarabiać na wojnę
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama