Reklama

Starbucks też wycofał się z Rosji po krytyce klientów

Przez prawie dwa tygodnie od ataku Rosji na Ukrainę, amerykańska sieć Starbucks zastanawiała się nad wyjściem z rynku rosyjskiego. Ostatecznie, razem z McDonald’s i Coca Colą zrobiła to w ostatni wtorek.

Publikacja: 09.03.2022 13:42

Starbucks też wycofał się z Rosji po krytyce klientów

Foto: Adobe Stock

„Zdecydowaliśmy się zawiesić całą swoją aktywność na rynku rosyjskim, w tym także dostawy produktów Starbucksa” — napisała firma w oświadczeniu. Jeszcze we wtorek, 8 marca rano Amerykanie przekonywali, że nie są na tym rynku zaangażowani bezpośrednio, a ich 130 kawiarni to franczyzy należące do kuwejckiej firmy.

Prezes Starbucksa, Kevin Johnson poinformował jednak, że ostatecznie Kuwejtczycy zgodzili się na natychmiastowe wstrzymanie wszelkiej aktywności oraz że 2000 rosyjskich pracowników firmy otrzyma odpowiednie wsparcie finansowe. W liście do pozostałych pracowników Kevin Johnson wyjaśnił, że Starbucks zdecydował się na te kroki z powodu rosyjskiej agresji na Ukrainę. „Stanowczo potępiamy te koszmarne ataki Rosji na Ukrainę i łączymy się w bólu z tymi wszystkimi, którzy ucierpieli z tego powodu” — czytamy w nocie prezesa do pracowników.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Etyka w biznesie – inwestycja czy kaprys regulatorów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Patronat Rzeczpospolitej
Innowacja wymaga odwagi
Biznes
Nadchodzi „przebudzenie”? Eksperci prognozują lepsze czasy dla start-upów
Biznes
Polacy szukają oszczędności, UE odcina się od rosyjskiego gazu, awaria Amazona
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Lotniska się rozwijają pomimo prawa zamówień publicznych
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama