W dniu 22 października podczas uroczystej gali z okazji 25-lecia Korporacji Handlu Zagranicznego Szkoły Głównej Handlowej zaprezentowano pomysły, które wygrały w konkursie zorganizowanym przez SGH Professionals – czyli nową inicjatywę absolwentów SGH i przedsiębiorców z różnych branż. Docelowo będzie działała jako fundacja. Jej celem jest współtworzenie nowych projektów, organizowanie finansowania i pozyskiwanie ekspertów wywodzących się z SGH. Wsparcia tej inicjatywie udzieliły już Korporacja Handlu Zagranicznego, Wirtualna Polska," Rzeczpospolita", Microsoft Polska oraz PARP. W konkursie „Pomysł na biznes" wzięło udział dwanaście start-upów założonych przez osoby związane z SGH.

Podczas październikowej gali Korporacji HZ zaprezentowano filmy, przedstawiające trzy nagrodzone projekty. Następnie władze uczelni wspólnie z twórcami SGH Professionals wręczyli czek na kampanię promocyjną zwycięskich pomysłów (w „Rzeczpospolitej" i Wirtualnej Polsce). Zapowiedzieli też kolejne akcje promujące przedsiębiorczość studentów, absolwentów i pracowników naukowych SGH. Ciekawym pomysłem jest m.in. planowane utworzenie akceleratora dla nowych przedsiębiorstw.

Trzej nagrodzeni laureaci wywodzą się z różnych branż: mediów, ochrony zdrowia oraz teleinformatyki. Są to odpowiednio: Press Acreditation, SiDLY oraz Location Based Services. Ten pierwszy jest narzędziem, łączącym potrzeby organizatorów wydarzeń i mediowe. Pozwala w łatwy sposób pozyskać pożądane media na wydarzenie, pomaga w promocji i maksymalizuje korzyści z przyznawania akredytacji prasowych. Charakter produktu jest globalny. Jego twórcy podkreślają jednocześnie, że rozwiązanie jest unikalne: do tej pory nie było ani jednego narzędzia, pozwalającego na pomiar korzyści z przyznawanych akredytacji prasowych.

Z kolei flagowym osiągnięciem SiDLY jest stworzenie pierwszej w Europie certyfikowanej opaski, łączącej w sobie cechy wielu urządzeń medycznych. Umożliwia ona kompleksową opiekę, a także szybszą pomoc w sytuacjach alarmowych. SiDLY Care skierowana jest nie tylko do pacjentów indywidualnych, ale także do placówek medycznych i domów pomocy społecznej. Popyt na tego typu urządzenia rośnie wraz ze starzeniem się społeczeństw. Szacuje się, że już teraz co 4 sekundy demencja atakuje kolejną osobę. Co czwarty pracujący musi ograniczyć swoją działalność zawodową żeby móc opiekować się starszą osobą, a co dziesiąty zupełnie rezygnuje z pracy.

Trzeci nagrodzony projekt to Location Based Services. Jego celem jest budowa usług lokalizacyjnych, opartych o unikalną metodę wykrywana telefonu komórkowego. Z uwagi na wysoką skuteczność rozwiązanie ma duże szanse na rozwój na globalnych rynkach. Jest skierowane do wielu grup odbiorców, m.in. do gospodarstw domowych, sieci handlowych, banków, grup mediowych, administracji publicznej, małych i średnich przedsiębiorstw oraz operatorów kablowych.