Podczas testów laboratoryjnych przeprowadzonych w sierpniu przez Wspólny Ośrodek Badawczy (JRC) Komisji Europejskiej samochód A3 najnowszej generacji, mający spełniać normę Euro 6 emisji spalin emitował 163 mg tlenków azotu na kilometr wobec normy 80 mg/km.
Odrębny test laboratoryjny wykazał emisję 140 mg/km tych tlenków przy temperaturze silnika 10 stopni Celsjusza, natomiast zimny silnik emitował mniej niż 80 mg/km.
- Różnicę między startem na zimno i startem na gorąco trudno wytłumaczyć - stwierdził deputowany Bas Eikhout z komisji śledczej PE badającej skandal w Volkswagenie.
Uzyskane wyniki mogą wmieszać Audi, najbardziej zyskowną część grupy, w skandal, który trwa od czasu przyznania się przez nią, że oszukiwała W Stanach z emisjami tlenków azotu.
Audi odrzuciło te wyniki twierdząc, że poziom 163 mg został zawyżony wadliwymi pomiarami przez JRC.