Audi A3 pod lupą Komisji Europejskiej

Najlepiej sprzedający się model Audi przekroczył normę emisji spalin w warunkach laboratoryjnych, budząc podejrzenia, że producent coś majstrował przy nim.

Publikacja: 15.12.2016 15:56

Podczas testów laboratoryjnych przeprowadzonych w sierpniu przez Wspólny Ośrodek Badawczy (JRC) Komisji Europejskiej samochód A3 najnowszej generacji, mający spełniać normę Euro 6 emisji spalin emitował 163 mg tlenków azotu na kilometr wobec normy 80 mg/km.

Odrębny test laboratoryjny wykazał emisję 140 mg/km tych tlenków przy temperaturze silnika 10 stopni Celsjusza, natomiast zimny silnik emitował mniej niż 80 mg/km.

- Różnicę między startem na zimno i startem na gorąco trudno wytłumaczyć - stwierdził deputowany Bas Eikhout z komisji śledczej PE badającej skandal w Volkswagenie.

Uzyskane wyniki mogą wmieszać Audi, najbardziej zyskowną część grupy, w skandal, który trwa od czasu przyznania się przez nią, że oszukiwała W Stanach z emisjami tlenków azotu.

Audi odrzuciło te wyniki twierdząc, że poziom 163 mg został zawyżony wadliwymi pomiarami przez JRC.

- Nie są znane kluczowe parametry, np. stan systemów katalizatorów w testowanych pojazdach - stwierdził rzecznik producenta w majlu. Inne testy w W.Brytanii i Niemczech wykazały, że kompakt A3, który w tym roku najlepiej sprzedawał się, przed A4 i A6, spełnia limity ustalone przez prawo - dodał rzecznik.

Unijne organy bazują na pracy JRC w ustalaniu polityki, natomiast kraje Unii odpowiadają za politykę wobec ich sektorów motoryzacji. Rzeczniczka Komisji stwierdziła, że wyniki JRG są nadal wstępne.

- Jeśli testy budzą podejrzenia co do złego działania, np. instalowania zakazanych urządzeń zakłamujących, to ich wyniki są przekazywane wszystkim odpowiednim organom zatwierdzającym - wyjaśniła. Niemiecki urząd motoryzacji KBA odmówił komentarza.

Podczas testów laboratoryjnych przeprowadzonych w sierpniu przez Wspólny Ośrodek Badawczy (JRC) Komisji Europejskiej samochód A3 najnowszej generacji, mający spełniać normę Euro 6 emisji spalin emitował 163 mg tlenków azotu na kilometr wobec normy 80 mg/km.

Odrębny test laboratoryjny wykazał emisję 140 mg/km tych tlenków przy temperaturze silnika 10 stopni Celsjusza, natomiast zimny silnik emitował mniej niż 80 mg/km.

Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne