#RZECZoBIZNESIE: Maciej Sawa: Big Data pokazuje czego chce klient

Firmy myślą, że to jest drogie. Jednak nie przekracza to możliwości finansowych nawet średnich i małych firm – mówi Maciej Sawa, Chief Commercial Officer , firma Cloud Technologies, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 15.05.2017 15:35 Publikacja: 15.05.2017 14:14

#RZECZoBIZNESIE: Maciej Sawa: Big Data pokazuje czego chce klient

Foto: tv.rp.pl

Gość przyznał, że firmy jeszcze sobie nie radzą z przetwarzaniem dużych zbiorów danych.

- Danych jest bardzo dużo i ta skala przytłacza przedsiębiorców, którzy nie wiedzą jak sobie z tym poradzić - mówił Sawa.

- Są firmy, które nie mają bladego pojęcia, że takie dane są i powinni z nimi coś zrobić. Drugi typ to firmy, które wiedzą, że coś takiego istnieje, ale nie mają pojęcia jak się za to zabrać. Trzeci rodzaj firm ma zasoby i technologię, żeby się tym zająć, ale uważają, że to koszt jest niewspółmiernie wysoki do oczekiwanych rezultatów – tłumaczył.

Zaznaczył, że są technologie, które ogarną nam cały bałagan. - Potrafią przetworzyć dane i wyciągnąć kluczowe informacje, które się przydadzą – mówił.

Gość wyjaśnił, że przetworzone i oczyszczone informacje można użyć do lepszego personalizowania przekazu. - Wtedy np. wiadomo co użytkownikowi zaserwować na stronie internetowej, żeby nie był poirytowany, a reklama go nie drażniła – tłumaczył.

Podał, że w Polsce ok. 6 proc. firm używa analityki danych i przetwarzania zasobów Big Data. - To jest stosunkowo mało – stwierdził.

- Firmy myślą, że to jest drogie. Jednak nie przekracza to możliwości finansowych nawet średnich i małych firm – dodał.

Sawa przyznał, że każda nowa technologia niesie za sobą szereg możliwości pozytywnych i negatywnych.

- Jestem przekonany, że część pozytywna jest dużo większa niż zagrożenie jakie niesie za sobą postęp nowych technologii. Nie należy się ich bać. Są różnego rodzaju zabezpieczenia, żeby nie przetwarzać informacji poufnych i wrażliwych. Część firm nie przetwarza też informacji personalnych – wyjaśnił.

Gość przyznał, że firmy jeszcze sobie nie radzą z przetwarzaniem dużych zbiorów danych.

- Danych jest bardzo dużo i ta skala przytłacza przedsiębiorców, którzy nie wiedzą jak sobie z tym poradzić - mówił Sawa.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Kłopotliwy ślad węglowy dla spółek giełdowych
Biznes
Dubaj światowym centrum wiz. Start-up staje się potentatem
Biznes
Przy granicy z Polską powstanie park wodny Aquapolis. Są i złe wiadomości
Biznes
Krzysztof Gawkowski: Nikt nie powinien mieć TikToka na urządzeniu służbowym
Biznes
Alphabet wypłaci pierwszą w historii firmy dywidendę
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?