Ofensywa SUV-ów Volkswagena

Volkswagen zamierza mocno zwiększyć do 2020 r. sprzedaż pojazdów sportowo-użytkowych i oferować wersje elektryczne — zapowiedział członek kierownictwa

Publikacja: 03.09.2017 14:04

Ofensywa SUV-ów Volkswagena

Foto: materiały prasowe

Szef marki VW, Herbert Diess powiedział w Chattannooga (Tennessee), że największa na świecie grupa samochodowa chce zwiększyć udział SUV w globalnej sprzedaży z 15 proc. obecnie do 40 proc.

 

Volskwagen produkuje teraz w Chattanooga ok. 400 sztuk SUV Atlas dziennie, zakład o zdolności 100 tys. sztuk rocznie dojdzie do 800 dziennie — poinformował jego dyrektor Antonio Pinto. Niemiecka grupa odchodzi w Stanach od oferowania samochodów kompaktowych i limuzyn średniej wielkości i przestawia się na większe produkowane na miejscu SUV typu Atlas. — Te wersje będą napędzać nasz biznes na świecie, bo stają się bardzo ważne — powiedział Diess i dodał, że zakład w Tennessee ma możliwość rozwoju i zasugerował, że VW może rozpocząć w nim produkcję pojazdu elektrycznego.

 

 

Marka VW ma obecnie 1,9 proc. udziału w w rynku amerykańskim, Diess chciałby dojść do 5 proc lub więcej. — Nie wygramy tego w Ameryce w ciągu 2 lat, to plan na 10 lat — powiedział. Po 7 miesiącach VW poprawił sprzedaż o 6 proc. do 188 tys. sztuk.

 

W 2009 r. grupa zapowiadała ponad trzykrotne zwiększenie sprzedaży w USA do 800 tys. rocznie w 2018 r., ale zrezygnowała z tego po słabych wynikach i po Dieselgate.

 

Diess powiedział, że VW planuje całkowicie nowe rozwiązanie dla pojazdów elektrycznych, w wyższym segmencie, podłączonych do sieci internetowej i bardziej konkurencyjnych do aut rynkowego lidera, Tesli. — Traktujemy je bardzo poważnie, wychodzimy też ze skandalu z emisjami spalin — stwierdził.

Szef marki VW, Herbert Diess powiedział w Chattannooga (Tennessee), że największa na świecie grupa samochodowa chce zwiększyć udział SUV w globalnej sprzedaży z 15 proc. obecnie do 40 proc.

Volskwagen produkuje teraz w Chattanooga ok. 400 sztuk SUV Atlas dziennie, zakład o zdolności 100 tys. sztuk rocznie dojdzie do 800 dziennie — poinformował jego dyrektor Antonio Pinto. Niemiecka grupa odchodzi w Stanach od oferowania samochodów kompaktowych i limuzyn średniej wielkości i przestawia się na większe produkowane na miejscu SUV typu Atlas. — Te wersje będą napędzać nasz biznes na świecie, bo stają się bardzo ważne — powiedział Diess i dodał, że zakład w Tennessee ma możliwość rozwoju i zasugerował, że VW może rozpocząć w nim produkcję pojazdu elektrycznego.

Biznes
Wiadomo już, czy Sekwana nadaje się do pływania. Organizatorzy Igrzysk Olimpijskich zdecydowali
Biznes
Pierwsza od siedmiu lat awaria rakiety Muska. Może spłonąć 20 satelitów
Biznes
Niemcy chcą się pozbyć chińskich gigantów z sieci 5G. Stają do walki z Huawei i ZTE
Biznes
UE chce, by dane napędzały biznes. Ale polskie firmy mają obawy
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Biznes
„Efekt Hollywood” bije w polskie kina: dwa kwartały spadków
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą