Reklama

Nissan domaga się od Indii 770 milionów dolarów

Według japońskiego koncernu indyjski rząd nie wywiązał się ze zobowiązań.

Aktualizacja: 01.12.2017 15:22 Publikacja: 01.12.2017 15:16

Nissan domaga się od Indii 770 milionów dolarów

Foto: Bloomberg

W 2008 roku Nissan podpisał porozumienie ze stanem Tamilnadu w sprawie budowy fabryki w pobliżu stolicy stanu Ćennaj (miasto znane dawniej jako Madras). Zgodnie z umową stan Tamilnadu miał zobowiązać się do udzielenia Nissanowi finansowych zachęt inwestycyjnych (w tym zwrotów podatków) w zamian za inwestycję. Fabryka faktycznie powstała w 2010 roku, ale rząd stanu wciąż nie przekazywał Nissanowi obiecanych zwrotów pieniędzy.

Według agencji Reutersa, Nissan w czerwcu 2016 roku przesłał swego rodzaju wezwanie do zapłaty do premiera Indii Narendry Modi, w którym zwracał uwagę na fakt, że wielokrotne prośby do władz stanowych nie przynosiły żadnych efektów. Rząd Indii miał rzekomo prosić Nissan Motors o to, by firma nie wnosiła sprawy pod międzynarodowy arbitraż i obiecywał ustami licznych urzędników, że pieniądze znajdą się na koncie japońskiego producenta samochodów. Brak wpływów skłonił w sierpniu Japończyków do postawienia Hindusom ultimatum z żądaniem wyznaczenia sądu arbitrażowego. Pierwsze przesłuchanie, jak twierdzi CNBC, ma odbyć się w grudniu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Nvidia przebija 5 bln dol., USA tną siły w Europie, Francja kontra Big techy
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Rosjanie nie chcą wypoczywać w Królewcu, boją się wojny i drożyzny
Biznes
Między transparentnością a ochroną przed nadużyciami
Materiał Partnera
11 wież Eiffla czekolady rocznie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Trump z nowymi umowami, AI w medycynie i rosyjski przemysł lotniczy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama