„Rzeczpospolita” jest patronem medialnym inicjatywy Seeds For The Future
To globalny program firmy, który jest skierowany do najzdolniejszych studentek i studentów z ponad 100 krajów. Ośmiodniowy intensywny kurs na temat nowych technologii zwieńczyła gala finałowa, podczas której najlepszym uczestnikom wręczono nagrody: urządzenia Huawei. Miniona edycja dowiodła, że kobiety coraz śmielej odnajdują się w sektorach technicznych.
Celem flagowego programu edukacyjnego Huawei jest inspirowanie młodych liderów i liderek do kreowania przyszłości za sprawą pogłębiania wiedzy na temat branży ITC, a co za tym idzie – angażowania się w procesy powstawania innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Podczas ośmiu dni rozbudowanych wykładów, warsztatów i kursów online, prowadzonych przez ekspertów z wieloletnim doświadczeniem, uczestnicy mieli okazję przestudiować w praktyce tajniki technologii 5G, AI, IoT, Cloud czy Smart City oraz dołączyć do debat z udziałem przedstawicieli liderów rynku, takich jak JD czy DJI. Poruszone zostały również tematy dotyczące cyberbezpieczeństwa, zarządzania danymi czy przemysłu kosmicznego.
Harmonogram zajęć Seeds For The Future uwzględniał również aktywności wspierające kompetencje biznesowe i wymianę kulturową. Jednym z kluczowych elementów wydarzenia było włączenie studentów do Tech4Good – projektu Huawei poświęconego technologiom pozytywnego wpływu, który realizowany jest w grupach o zasięgu międzynarodowym. Polscy studenci rywalizowali między innymi z rówieśnikami z Kamerunu i Holandii, a zdobycie pierwszego miejsca za projekt wykorzystujący technologie telekomunikacyjne do ostrzegania kierowców o dzikich zwierzętach na drodze zapewniło Polakom udział w globalnym finale, który odbędzie się w styczniu przyszłego roku. Wielozadaniowy charakter całego wydarzenia stanowi kompleksowe przygotowanie do wkroczenia na ścieżkę kariery w sektorze IT.
Kobiety ruszają na podbój świata high-tech
Tegoroczna odsłona Seeds For The Future jest ewidentnym dowodem na to, że grono kobiet zainteresowanych spełnianiem się w branży ITC stopniowo się powiększa. Spośród 45 zrekrutowanych kandydatów, 51% to studentki. To pierwszy raz w historii wszystkich edycji edukacyjnego programu Huawei, kiedy kobiety stanowiły większość uczestników.