Rainbow Tours w górę

O 35 proc. chce w tym roku zwiększyć przychody giełdowy organizator wycieczek Rainbow Tours. Skonsolidowane przychody spółki mają osiągnąć 220 mln zł, a zysk netto – 7,5 mln zł, czyli niemal trzykrotnie więcej niż w 2007 r.

Publikacja: 29.02.2008 03:10

Nie obędzie się jednak bez sporych nakładów finansowych. W tym roku spółka otworzy 12 nowych placówek sprzedających wycieczki w Polsce oraz dwie na Ukrainie. Koszt jednej to 100 – 150 tys. zł. Wydatki marketingowe w Polsce wzrosną z 7 mln zł w 2007 roku do 9 mln zł w 2008. Na reklamę na Ukrainie spółka przeznaczy ponad 1,5 mln zł.

W tym roku ukraiński oddział, który wystartował w marcu 2007 r., ma wygenerować 17 – 18 mln zł przychodów wobec 9,5 mln zł w roku ubiegłym. Ma też wyjść na zero, mimo że jeszcze w 2007 roku miał ok. 3 mln zł straty. W tym sezonie Rainbow Tours rozpoczęło sprzedaż wycieczek jako pierwsze na tamtym rynku.

Polska spółka na razie nie zamierza wchodzić do kolejnych krajów. Najwcześniej będzie to możliwe w 2009 roku. Rozważa natomiast ruchy konsolidacyjne w Polsce, gdzie rynek biur podróży rośnie w tempie 20 – 30 proc. rocznie.

– Tak dynamiczny wzrost oraz przywiązanie klientów do dużych znanych firm, które dają im większe poczucie bezpieczeństwa, będą skłaniać do konsolidacji – uważa Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours.

Obecnie rynek jest dosyć rozdrobniony. W naszym kraju działa 2857 biur turystycznych, spośród których 620 zajmuje się wyłącznie organizacją podróży, aż 2197 to zarówno organizatorzy, jak i pośrednicy w sprzedaży ofert, a 40 to agenci, którzy oferują jedynie wycieczki przygotowane przez innych touroperatorów.

– Przyglądamy się możliwościom połączenia się z inną firmą, wolelibyśmy, by była trochę mniejsza od nas. Nie mogę na razie podać żadnych szczegółów – powiedział Baszczyński.

Nie obędzie się jednak bez sporych nakładów finansowych. W tym roku spółka otworzy 12 nowych placówek sprzedających wycieczki w Polsce oraz dwie na Ukrainie. Koszt jednej to 100 – 150 tys. zł. Wydatki marketingowe w Polsce wzrosną z 7 mln zł w 2007 roku do 9 mln zł w 2008. Na reklamę na Ukrainie spółka przeznaczy ponad 1,5 mln zł.

W tym roku ukraiński oddział, który wystartował w marcu 2007 r., ma wygenerować 17 – 18 mln zł przychodów wobec 9,5 mln zł w roku ubiegłym. Ma też wyjść na zero, mimo że jeszcze w 2007 roku miał ok. 3 mln zł straty. W tym sezonie Rainbow Tours rozpoczęło sprzedaż wycieczek jako pierwsze na tamtym rynku.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku