Cadbury, brytyjski producent słodyczy, zgodził się na ofertę przejęcia złożoną mu przez amerykański koncern Kraft. Poprawiona oferta Amerykanów opiewa na 11,9 mld funtów (w gotówce i akcjach Krafta). Cadbury opierała się przez cztery miesiące próbom wrogiego przejęcia przez Kraft.
Amerykański koncern chciał wówczas kupić Cadbury za 10,5 mld funtów. Wczoraj, gdy Kraft poprawił ofertę, przedstawiciele obu firm zasiedli na negocjacje.
Kraft po przejęciu Cadbury stanie się największym producentem słodyczy na świecie. Wartość rocznej sprzedaży koncernu może przekroczyć 50 mld USD.
- To z pewnością zwycięstwo Krafta. Po czterech miesiącach napiętych relacji między firmami doszło do przyjaznego rozwiązania - wskazuje Simon Marshall-Lockyer, analityk z Jeffries International.
- Kraft wprowadzi do związku swoją pozycję w USA, której nie posiadało Cadbury. Brytyjska firma wzmocni zaś międzynarodową pozycję Krafta - twierdzi Don Yacktman, szef firmy Yacktman Asset Management.