Kraft przejmuje Cadbury

Cadbury, brytyjski producent słodyczy, zgodził się w końcu na ofertę przejęcia złożoną mu przez amerykański koncern Kraft, wartą 11,9 mld funtów

Publikacja: 19.01.2010 10:28

Poprawiona oferta Amerykanów opiewa na 11,9 mld funtów

Poprawiona oferta Amerykanów opiewa na 11,9 mld funtów

Foto: Bloomberg

Cadbury, brytyjski producent słodyczy, zgodził się na ofertę przejęcia złożoną mu przez amerykański koncern Kraft. Poprawiona oferta Amerykanów opiewa na 11,9 mld funtów (w gotówce i akcjach Krafta). Cadbury opierała się przez cztery miesiące próbom wrogiego przejęcia przez Kraft.

Amerykański koncern chciał wówczas kupić Cadbury za 10,5 mld funtów. Wczoraj, gdy Kraft poprawił ofertę, przedstawiciele obu firm zasiedli na negocjacje.

Kraft po przejęciu Cadbury stanie się największym producentem słodyczy na świecie. Wartość rocznej sprzedaży koncernu może przekroczyć 50 mld USD.

- To z pewnością zwycięstwo Krafta. Po czterech miesiącach napiętych relacji między firmami doszło do przyjaznego rozwiązania - wskazuje Simon Marshall-Lockyer, analityk z Jeffries International.

- Kraft wprowadzi do związku swoją pozycję w USA, której nie posiadało Cadbury. Brytyjska firma wzmocni zaś międzynarodową pozycję Krafta - twierdzi Don Yacktman, szef firmy Yacktman Asset Management.

Zainteresowany nabyciem Cadbury był również amerykański Hershey. W piątek miał przedstawić konkurencyjną ofertę wobec propozycji Krafta. Spółka prawdopodobnie nie zdecyduje się jednak na ten krok.

Biznes
Demograficzne wyzwania Polski: dzietność, migracje i przyszłość gospodarki
Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP
Biznes
Komputronik pozyskał inwestora. Kurs szybuje
Biznes
Jak obniżyć ceny mieszkań? Cła na nawozy i plan podatkowy Trumpa