To stosunkowo skromny udział w całym rynku, ale znaczący w rynku telefonów z górnej półki.
– Polski rynek wchłonął do jesieni 2009 r. 180 tys. sztuk iPhone’ów. Takie dane uzyskaliśmy od Apple Polska. Rynkowe szacunki mówią obecnie o ponad 220 tys. tych telefonów, co wydaje się bardzo prawdopodobne – mówi Anna Wyrzykowska, prezes zarządu należącego do Media Saturn Holding, operatora telefonii internetowej Peoplephone (system telefoniczny PLfon). Spółka zbierała dane o nasyceniu iPhone’ami polskiego rynku przed wprowadzeniem do oferty programu, który umożliwia użytkownikom wykonywanie połączeń przez system PLfon.
– Moje szacunki wskazują na 220 – 230 tys. sprzedanych w Polsce iPhone’ów, są więc zbieżne z powyższymi – mówi przedstawiciel jednego z dwóch polskich operatorów, którzy sprzedają iPhone’y wraz ze swoimi usługami. Od sierpnia 2008 r. w ofercie mają je Orange i Era.
Powyższe szacunki oznaczają, że w ciągu 16 miesięcy od wprowadzenia na polski rynek na iPhone’y przypadło 2,3 proc. wszystkich sprzedanych w tym czasie komórek (ok. 13 mln), ale za to prawie 17 proc. wszystkich smartfonów, czyli bardziej zaawansowanych technicznie urządzeń. Szacunki nie uwzględniają telefonów sprowadzonych do Polski poza oficjalnymi kanałami dystrybucyjnymi Apple’a, a których liczbę szacuje się nawet na kolejne 200 tys.
– iPhone jest trzecim najlepiej sprzedającym się telefonem zarówno w Polsce, jak i na świecie. To bardzo duża grupa potencjalnych klientów dla naszej usługi – mówi Anna Wyrzykowska, tłumacząc dlaczego jej firma zaczęła od aplikacji właśnie na iPhone’a.