Czwarty co do wielkości producent telewizorów na świecie w III kwartale (kończącym się z racji przesuniętego okresu rozliczeniowego 31 grudnia) zanotował wzrost sprzedaży o 0,4 proc. do 20,77 mld dol. Na ciągle najważniejszym dla koncernu rynku japońskim spadek wyniósł 2 proc., jednak zagraniczne oddziały zyskały 3 proc.

Z kolei zysk operacyjny w tym okresie wzrósł ponad 282 proc. do 1,1 mld dol.

Po trzech kwartałach sprzedaż jednak spadła 16 proc. do 57,5 mld dol., zaś na poziomie zysku operacyjnego spadek wyniósł 46 proc. do 1,43 mld dol. - Obserwujemy już wyraźne oznaki poprawy na światowych rynkach, dodatkowo liczymy też na efekty z przejęcia kontroli nad Sanyo - czytamy w komunikacie.

W grudniu Panasonic przejął za 4,6 mld dol. kontrolny pakiet akcji w spółce znanej głównie z produkcji baterii.

Po dobrym kwartale Panasonic podniósł o 25 proc. do 1,65 mld dol. prognozę zysku operacyjnego w całym roku finansowym kończącym się 31 marca. Z kolei sprzedaż w tym okresie ma być o 5 proc. wyższa od wcześniej zakładanej i ma wynieść niemal 81 mld dol.