Prewencyjna akcja dotyczy pojazdów wyprodukowanych przed lipcem 2009. Producent sam stwierdził, że na skutek niedostatecznego smarowania w pewnych sytuacjach łożysk w tylnych kołach może dojść do ich zablokowania się i nawet do urwania.
Volskwagen istnieje w Brazylii od 50 lat, walczy z włoskim Fiatem o prymat, w 2009 r. wyprodukował 703 068 pojazdów i osiągnął 25,26 proc. udziału rynkowego, Włosi 25 proc. Mimo opinii solidnego producenta musiał teraz po raz trzeci od 2008 r. przyznać się do usterki i do jej usunięcia na swój koszt. W kwietniu 2008 wymienił uchwyty tylnego siedzenia w 477 tys., małych aut Fox, bo klienci kaleczyli sobie ręce. W grudniu 2008 w 120 tys. aut Fox, Novo Gol i Voyage wystąpiły problemy z hamulcami.
VW ma w Brazylii trzy montownie: w Sao Bernardo do Campo i Taubaté (stan Sao Paulo) i w Sao José do Pinhais (Parana). Oferuje łącznie 22 modele, wraz z importowanymi. Najpopularniejszym jest Gol, w 2009 r. sprzedano ich ponad 300 tys.