Łączny wynik netto 114 przedsiębiorstw notowanych na tym rynku wyniósł ok. 70 tys. zł. To niewiele, ale i tak jest to znacząca poprawa w stosunku do 2008 r. Wtedy spółki z NewConnect miały ponad 13 mln zł straty.
Spółki mimo kryzysu o 20 proc. zwiększyły przychody (do ponad 1,7 mld zł). Średnia sprzedaż przekroczyła 15 mln zł. Oznacza to wzrost o 12 proc. w stosunku do 2008 r. – Patrząc na wyniki firm, którym doradzamy lub w które inwestujemy, musimy przyznać, że całkiem nieźle poradziły sobie z załamaniem w gospodarce – mówi Adam Guz, prezes GoAdvisers. – O sile i potencjale firm z rynku NewConnect świadczy też to, że mieliśmy wśród nich znacznie mniej upadłości niż na rynku regulowanym – dodaje Paweł Śliwiński, szef InvestCon Group.
Zdaniem analityków w bieżącym roku większość spółek notowanych na rynku NewConnect zwiększy sprzedaż i zyski.
[b]Więcej w jutrzejszym wydaniu "Parkietu"[/b]