Trasa ekspresowa nr 17 z Kurowa do Lublina ma ok 59 km. Jej budowę GDDKiA chce podzielić na pięć odcinków.
Przetargi są dwuetapowe, wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu złożyło po 28 — 29 konsorcjów.
Na kontrakty obok polskich firm liczą, Niemcy, Hiszpanie, Portugalczycy, Chorwaci, Czesi, Słowacy, Białorusini, Turcy czy Chińczycy. Wśród chętnych są firmy, które jeszcze nie mają doświadczenia na polskim rynku budowy dróg i autostrad, wiele z nich pochodzi z krajów spoza Unii Europejskiej. Ich pojawienie się w tym roku na polskich rynku może przełożyć się na dalszy spadek cen budowy dróg.
Generalna Dyrekcja daje sobie dwa miesiące na wybór firm, które zaprosi do składania ofert cenowych. — Wykonawców chcemy wybrać na przełomie drugiego i trzeciego kwartału tego roku — mówi Marcin Hadaj, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.