Dzięki temu fani gwarantują sobie, że najnowsza zabawka z logiem jabłka trafi do nich już pierwszego dnia sprzedaży. I chociaż 99,9 proc. kupujących nigdy nie miało szansy zobaczyć iPada na żywo – nie mówiąc już o sprawdzeniu, jak on naprawdę działa – to szacuje się, że tylko 12 marca internauci kupili około 120 tysięcy urządzeń. – Apple był w stanie w ciągu pierwszego dnia wygenerować ponad 75 mln dol. – zauważył cytowany przez CNN Victor Castroll, analityk Valcent Financial Group, podkreślając, że to „niesamowity” wynik, jeśli weźmie się pod uwagę fakt, że produkt wejdzie na rynek dopiero za trzy tygodnie.
Najczęściej kupowaną wersją jest iPad, który umożliwia połączenie z siecią jedynie za pomocą Wi-Fi – 69 proc. zamówień. Pozostałe 31 proc. stanowią urządzenia, które oferują dodatkowo dostęp przez komórkową sieć 3G i które będą dostępne pod koniec kwietnia. Wersja tylko z Wi-Fi i 16 GB pamięci kosztuje 499 dolarów (ok. 1400 zł), z 32 GB – 599 dolarów, a z 64 GB – 699 dol. Wersja z 3G to w zależności od pamięci koszt odpowiednio 629, 729 i 829 dol. Większy brat iPhone’a ma dotykowy ekran o przekątnej 9,7 cala. Może służyć do gier, surfowania po Internecie, słuchania muzyki, oglądania filmów wideo i zdjęć, a także wysyłania maili oraz czytania książek i gazet. Apple spodziewa się, że w pierwszym roku sprzeda miliony sztuk nowego gadżetu i poważnie zagrozi pozycji czytników e-książek, m.in. urządzeniu Kindle, sprzedawanemu przez Amazon za 259 dolarów. By ułatwić ładowanie książek na iPada bezpośrednio z iBookstore, Apple nawiązał już współpracę z największymi wydawcami w USA. Firma liczy na duży sukces, zważywszy na fakt, że jej internetowy sklep z muzyką jest najbardziej popularny na świecie. Według „Wall Street Journal” iPad w ciągu zaledwie 90 dni od premiery może zdobyć aż 40 proc. rynku czytników e-booków. Wartość akcji firmy Apple w ciągu ostatniego roku podwoiła się.
Do sklepów w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech czy Wielkiej Brytanii iPad ma trafić jeszcze pod koniec kwietnia. Wciąż nieznana jest data rozpoczęcia sprzedaży w Polsce. W polskich sklepach iPad ma się pojawić najwcześniej w trzecim kwartale tego roku, wynika z informacji „Rz”.