Nowy zarząd Empiku stawia na rozwój sieci

Nawet 100 nowych sklepów chce otworzyć w tym roku NFI Empik Media & Fashion, właściciel m.in. sieci Empik i Smyk

Publikacja: 15.04.2010 05:24

Nowe sklepy z książkami, prasą i muzyką mają powstawać przede wszystkim w mniejszych miastach naszego kraju. Mogą to być zarówno nowe otwarcia, jak i przejęcia działających już księgarni. Z kolei Smyki, z artykułami dla dzieci, poza naszym krajem będą powstawać także w Niemczech (pod lokalną marką Spiele Max) oraz w Rosji, Turcji i na Ukrainie.

Rozwijane będą także dwa pozostałe obszary biznesowe spółki, czyli szkoły języków obcych i sieci franczyzowych marek odzieżowych. W tym ostatnim przypadku otwierane będą głównie salony New Look i Peacocks oraz nowej marki ze średniej półki cenowej, z właścicielem której jeszcze w tym roku zostanie podpisana umowa o współpracy.

Zarząd NFI EMF ocenia, że w ciągu pięciu lat w ramach wszystkich obszarów biznesowych może zostać otwartych łącznie nawet 900 nowych placówek. Maciej Szymański, nowy prezes NFI EMF podkreśla, że nie jest to jednak strategiczny cel spółki. Na koniec 2009 r. przedsiębiorstwo miało 662 punkty handlowe. – Ile placówek faktycznie zostanie uruchomionych, będzie zależało przede wszystkim od koniunktury gospodarczej. Będziemy na bieżąco obserwować rynek i podejmować decyzje – mówi. Możliwe są też przejęcia, jeśli trafią się okazje.

[wyimek]270 szkół językowych chce otworzyć NFI EMF w ciągu pięciu lat[/wyimek]

W tym roku planowane jest uruchomienie łącznie 80 – 100 sklepów. Inwestycje w rozwój sieci oraz utrzymanie dotychczasowych placówek i systemów informatycznych wyniosą w tym roku około 120 mln zł. Pieniądze będą pochodziły ze środków własnych. W przyszłym roku może nastąpić przyspieszenie tempa rozwoju sieci. W perspektywie pięcioletniej najwięcej może zostać uruchomionych nowych szkół języków obcych, bo aż 270, głównie w Polsce, Rosji oraz na Ukrainie. W trzech pozostałych obszarach (Empik, Smyk, i sklepy z modą) potencjał rozwoju jest na podobnym poziomie i wynosi nieco ponad 200 placówek.

Nowy zarząd chce też poprawiać rentowność działania. W ofercie będzie więcej produktów zapewniających wyższe marże. W poprawie sprzedaży pomoże też uruchomiony magazyn centralny znacznie usprawniający zaopatrzenie sklepów.

Nowe sklepy z książkami, prasą i muzyką mają powstawać przede wszystkim w mniejszych miastach naszego kraju. Mogą to być zarówno nowe otwarcia, jak i przejęcia działających już księgarni. Z kolei Smyki, z artykułami dla dzieci, poza naszym krajem będą powstawać także w Niemczech (pod lokalną marką Spiele Max) oraz w Rosji, Turcji i na Ukrainie.

Rozwijane będą także dwa pozostałe obszary biznesowe spółki, czyli szkoły języków obcych i sieci franczyzowych marek odzieżowych. W tym ostatnim przypadku otwierane będą głównie salony New Look i Peacocks oraz nowej marki ze średniej półki cenowej, z właścicielem której jeszcze w tym roku zostanie podpisana umowa o współpracy.

Biznes
USA daleko do 5 proc. PKB na obronność
Biznes
Budowa fregaty Burza rozpoczęta w Stoczni Wojennej
Biznes
Porozumienie USA–Ukraina. Wyzwanie demograficzne przed nami
Biznes
Poczta Polska staje na nogi? Wyraźna poprawa wyników
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku