Nowe sklepy z książkami, prasą i muzyką mają powstawać przede wszystkim w mniejszych miastach naszego kraju. Mogą to być zarówno nowe otwarcia, jak i przejęcia działających już księgarni. Z kolei Smyki, z artykułami dla dzieci, poza naszym krajem będą powstawać także w Niemczech (pod lokalną marką Spiele Max) oraz w Rosji, Turcji i na Ukrainie.
Rozwijane będą także dwa pozostałe obszary biznesowe spółki, czyli szkoły języków obcych i sieci franczyzowych marek odzieżowych. W tym ostatnim przypadku otwierane będą głównie salony New Look i Peacocks oraz nowej marki ze średniej półki cenowej, z właścicielem której jeszcze w tym roku zostanie podpisana umowa o współpracy.
Zarząd NFI EMF ocenia, że w ciągu pięciu lat w ramach wszystkich obszarów biznesowych może zostać otwartych łącznie nawet 900 nowych placówek. Maciej Szymański, nowy prezes NFI EMF podkreśla, że nie jest to jednak strategiczny cel spółki. Na koniec 2009 r. przedsiębiorstwo miało 662 punkty handlowe. – Ile placówek faktycznie zostanie uruchomionych, będzie zależało przede wszystkim od koniunktury gospodarczej. Będziemy na bieżąco obserwować rynek i podejmować decyzje – mówi. Możliwe są też przejęcia, jeśli trafią się okazje.
[wyimek]270 szkół językowych chce otworzyć NFI EMF w ciągu pięciu lat[/wyimek]
W tym roku planowane jest uruchomienie łącznie 80 – 100 sklepów. Inwestycje w rozwój sieci oraz utrzymanie dotychczasowych placówek i systemów informatycznych wyniosą w tym roku około 120 mln zł. Pieniądze będą pochodziły ze środków własnych. W przyszłym roku może nastąpić przyspieszenie tempa rozwoju sieci. W perspektywie pięcioletniej najwięcej może zostać uruchomionych nowych szkół języków obcych, bo aż 270, głównie w Polsce, Rosji oraz na Ukrainie. W trzech pozostałych obszarach (Empik, Smyk, i sklepy z modą) potencjał rozwoju jest na podobnym poziomie i wynosi nieco ponad 200 placówek.