Przetarg na budowę trasy wylotowej S8 z Warszawy na odcinku Marki – Radzymin, czyli obwodnicy Marek, jest szacowany na ok. 1 mld zł.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) liczy, że umowa z wybranym wykonawcą zostanie podpisana w tym roku. Od ogłoszenia postępowania do zawarcia kontraktu mija z reguły osiem, dziewięć miesięcy.
Ta inwestycja wyczerpie pulę 82 mld zł dostępną dla Generalnej Dyrekcji na jej inwestycje. Z ogłoszeniem kolejnych dyrekcja wstrzyma się do czasu poznania nowego budżetu na lata 2014–2020.
Jak mówi Krzysztof Rudnicki, zastępca szefa GDDKiA, w przypadku pojawienia się pieniędzy jeszcze w tym roku rząd może ogłosić przetargi, m.in. na budowę trasy S7 na odcinku z Nidzicy do Mławy czy z Miłomłyna do Olsztynka. Jak wynika z wcześniejszych zapowiedzi rządu, na liście inwestycji do realizacji w pierwszej kolejności ma też znaleźć się ok. 140-km odcinek autostrady A1 z Tuszyna do Pyrzowic.
Utrzymanie w cenie
Do wzięcia będzie jednak jeszcze kilka sześcioletnich kontraktów na bieżące utrzymanie dróg. W tym roku na ten cel GDDKiA ma wydać ok. 1,2 mld zł. Kolejne ok. 565 mln zł to kwota zarezerwowana na najpilniejsze remonty.