-- Wchodzimy w nowy rok z pozytywną dynamiką i mimo przeciwnych wiatrów na niektórych rynkach zamierzamy osiągnąć kolejny rekordowy poziom sprzedaży w 2013 r. - oświadczył w komunikacie szef sprzedaży i marketingu Ian Robertson.
Firma z Monachium dobrze zakończyli rok, bo w grudniu sprzedała 181 571 pojazdów, o 15 proc. więcej niż rok temu. Cały rok zakończyła na pierwszym miejscu w segmencie premium, bijąc z łatwością poprzedni rekord 1,67 mln aut z 2011 r.. Doskonale wypadły wszystkie trzy marki należące do grupy: BMW, Mini i Rolls-Royce
Marce BMW najbardziej pomogły auta serii 1 i 3; sprzedaż całej marki skoczyła o 12 proc. do 1,54 mln sztuk, dając producentowi zdecydowane zwycięstwo nad niemieckimi rywalami. Sprzedaż aut serii 1 wzrosła o 29 proc. do 226 829, a popyt na świecie na serię 3 wzrósł o 6 proc. do 406 752.
Globalna sprzedaż Mini wyniosła 301 526 (+5 proc.); najbardziej popularny był Countryman ze sprzedażą 102 250 (+15). Stany były w minionym roku największym rynkiem dla tego auta na Świecie, z rekordową sprzedażą 66 123.
Rolls-Royce osiągnął najlepszy wynik w swej 108-letniej historii - 3575 limuzyn; w grudniu sprzedał 534 sztuk (+12 proc.).