-- Wchodzimy w nowy rok z pozytywną dynamiką i mimo przeciwnych wiatrów na niektórych rynkach zamierzamy osiągnąć kolejny rekordowy poziom sprzedaży w 2013 r. - oświadczył  w komunikacie szef sprzedaży i marketingu Ian Robertson.

Firma z Monachium dobrze zakończyli rok, bo w grudniu sprzedała 181 571 pojazdów, o 15 proc. więcej niż rok temu. Cały rok zakończyła  na pierwszym miejscu w segmencie premium, bijąc z  łatwością poprzedni rekord 1,67 mln aut z 2011 r.. Doskonale wypadły wszystkie trzy marki należące do grupy: BMW, Mini i Rolls-Royce

Marce BMW najbardziej pomogły auta serii 1 i 3;  sprzedaż całej marki skoczyła o 12 proc. do 1,54 mln sztuk, dając producentowi zdecydowane zwycięstwo nad  niemieckimi rywalami. Sprzedaż aut serii 1 wzrosła o 29 proc. do 226 829, a  popyt na świecie  na serię 3 wzrósł o 6 proc. do 406 752.

Globalna sprzedaż Mini wyniosła 301 526 (+5 proc.); najbardziej popularny był Countryman ze sprzedażą 102 250 (+15). Stany były w minionym roku największym rynkiem dla tego auta na Świecie, z rekordową sprzedażą 66 123.

Rolls-Royce osiągnął najlepszy wynik w swej 108-letniej historii - 3575 limuzyn; w grudniu sprzedał 534 sztuk (+12 proc.).

Audi zajął drugie miejsce z 1,45 mln sprzedanych aut, co  było absolutnym rekordem w historii tej marki, należącej do Volkswagena. Mercedes-Benz także ustanowili własny rekord zajmując trzecie miejsce z liczbą 1,32 mln sprzedanych na świecie.

Audi i Mercedes chcą stać się liderami segmentu premium  do 2020 r. W grudniu szef Daimlera Dieter Zetsche powiedział jednej z niemieckich gazet, że jest pewien wygranej Mercedesa nad rywalami najpóźniej do 2020 r. W lipcu 2012 prezes Audi Rupert Stadler zapowiedział  to samo.