BMW: ten rok jeszcze lepszy od rekordu w 2012

Grupa BMW przewiduje, że ten rok będzie jeszcze lepszy pod względem sprzedaży od 2012, w którym zwiększyła ją o 11 proc. do rekordowych 1,82 mln aut

Publikacja: 10.01.2013 19:57

BMW: ten rok jeszcze lepszy od rekordu w 2012

Foto: Bloomberg

-- Wchodzimy w nowy rok z pozytywną dynamiką i mimo przeciwnych wiatrów na niektórych rynkach zamierzamy osiągnąć kolejny rekordowy poziom sprzedaży w 2013 r. - oświadczył  w komunikacie szef sprzedaży i marketingu Ian Robertson.

Firma z Monachium dobrze zakończyli rok, bo w grudniu sprzedała 181 571 pojazdów, o 15 proc. więcej niż rok temu. Cały rok zakończyła  na pierwszym miejscu w segmencie premium, bijąc z  łatwością poprzedni rekord 1,67 mln aut z 2011 r.. Doskonale wypadły wszystkie trzy marki należące do grupy: BMW, Mini i Rolls-Royce

Marce BMW najbardziej pomogły auta serii 1 i 3;  sprzedaż całej marki skoczyła o 12 proc. do 1,54 mln sztuk, dając producentowi zdecydowane zwycięstwo nad  niemieckimi rywalami. Sprzedaż aut serii 1 wzrosła o 29 proc. do 226 829, a  popyt na świecie  na serię 3 wzrósł o 6 proc. do 406 752.

Globalna sprzedaż Mini wyniosła 301 526 (+5 proc.); najbardziej popularny był Countryman ze sprzedażą 102 250 (+15). Stany były w minionym roku największym rynkiem dla tego auta na Świecie, z rekordową sprzedażą 66 123.

Rolls-Royce osiągnął najlepszy wynik w swej 108-letniej historii - 3575 limuzyn; w grudniu sprzedał 534 sztuk (+12 proc.).

Audi zajął drugie miejsce z 1,45 mln sprzedanych aut, co  było absolutnym rekordem w historii tej marki, należącej do Volkswagena. Mercedes-Benz także ustanowili własny rekord zajmując trzecie miejsce z liczbą 1,32 mln sprzedanych na świecie.

Audi i Mercedes chcą stać się liderami segmentu premium  do 2020 r. W grudniu szef Daimlera Dieter Zetsche powiedział jednej z niemieckich gazet, że jest pewien wygranej Mercedesa nad rywalami najpóźniej do 2020 r. W lipcu 2012 prezes Audi Rupert Stadler zapowiedział  to samo.

-- Wchodzimy w nowy rok z pozytywną dynamiką i mimo przeciwnych wiatrów na niektórych rynkach zamierzamy osiągnąć kolejny rekordowy poziom sprzedaży w 2013 r. - oświadczył  w komunikacie szef sprzedaży i marketingu Ian Robertson.

Firma z Monachium dobrze zakończyli rok, bo w grudniu sprzedała 181 571 pojazdów, o 15 proc. więcej niż rok temu. Cały rok zakończyła  na pierwszym miejscu w segmencie premium, bijąc z  łatwością poprzedni rekord 1,67 mln aut z 2011 r.. Doskonale wypadły wszystkie trzy marki należące do grupy: BMW, Mini i Rolls-Royce

Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Bioróżnorodność wymaga coraz większej uwagi