Nie oznacza to na razie rozpoczęcia budowy autostrady w tym terminie. Według ostatnich informacji ministra transportu z października ub. roku, w 2013 r. ma ruszyć przetarg na brakujący odcinek między Tuszynem (Łódzkie) a Pyrzowicami (Śląskie).
Cały nieistniejący na razie odcinek A1 z Tuszyna do Pyrzowic podzielony jest na trzy części. Powstawanie dwóch z nich (część II - od granicy woj. łódzkiego i śląskiego do węzła Zawodzie pod Częstochową oraz część III - od węzła Zawodzie do węzła Pyrzowice) koordynuje katowicki oddział Dyrekcji.
Umowy na wykonanie dokumentacji projektowej dla obu tych części podpisano w lutym 2011 r. Obie umowy - prócz wykonania dokumentacji - obejmują pełnienie nadzoru autorskiego. Są warte odpowiednio 7,2 i 7,1 mln zł.
Wykonawcą dokumentacji liczącego 42,8 km odcinka od granicy województw do Zawodzia została spółka Tebodin Poland. Umowę na projekt i nadzór dla 31,9-kilometrowego odcinka Zawodzie-Pyrzowice podpisano ze spółką Mosty Katowice.
"Obecnie projekt budowlany jest gotowy. Dla elementów ochrony przed hałasem projektanci aktualizacją dokumentację - w związku z wejściem w życie nowego rozporządzenia" - przekazała PAP w piątek rzeczniczka katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Dorota Marzyńska-Kotas.