Niemiecki producent samochodów sprzedał 9,07 mln samochodów w 2012 r. W porównaniu z 2011 r. jest to skok o 11 proc. Za tak dobry wynik odpowiadają głównie nabywcy z Ameryki Północnej oraz Azji. Sprzedaż spółki na wymienionych rynkach skoczyła w badanym okresie o odpowiednio 26,2 oraz o 23,3 proc. Na tym tle Stary Kontynent prezentuje się niemal tragicznie. Sprzedaż Volkswagena w Europie Zachodniej spadła w 2012 r. o 6,5 proc.
Dobre wyniki sprawiły, że władze spółki z coraz większym optymizmem patrzą na nadchodzącą przyszłość. - Przed nami trudne wyzwania. Grupa Volkswagen posiada wszelkie atrybuty, by im sprostać i stać się wiodącym producentem samochodów na świecie – stwierdził Martin Winterkorn, prezes Volkswagena.
Pomimo bardzo dobrych wyników Volkswagen nie ma co liczyć, że obejmie fotel lidera w zestawieniu największych światowych producentów samochodów. Znacznie lepiej w ubiegłym roku radziła sobie Toyota. Zgodnie z prognozami w 2012 r. japoński producent sprzedał 9,7 mln samochodów, czyli o 22 proc. więcej, niż w 2011 r.