Sieć Tesco podała, że w jej brytyjskich sklepach w ostatnim przedświątecznym tygodniu sprzedaż polskich produktów była o 40 proc. wyższa, niż w tym 2011 r. Z kolei cały grudzień 2012 roku to o 25 proc. większa sprzedaż polskich specjałów. Jak czytamy w komunikacie hitami sprzedażowymi były m.in. „Ptasie Mleczko" Wedla, ogórki Dawtona, czekolady Wawel, soki Tymbark i majonez Winiary.
Firma od dawna promuje polskie produkty w Wielkiej Brytanii, w listopadzie wprowadzono do oferty 75 nowych. Dostępne były w obniżonych cenach, a wybrane także w ofertach promocyjnych typu „3 sztuki za 1 funta". Dzisiaj w 600 brytyjskich sklepach sprzedawane jest 250 produktów jedynie z kategorii żywności paczkowanej. Łączną wartość eksportu polskich przedsiębiorstw do sieci Tesco na całym świecie szacuje się na 330 mln funtów rocznie.
Inne sieci także promują eksport polskich produktów. W przypadku Lidla w 2011 r. były one warte niemal 1 mld zł, czyli 40 proc. więcej niż rok wcześniej. Popyt na polską żywność stale bowiem rośnie – w 2012 r. na rynki zagraniczne miały trafić produkty o wartości ok. 15,5 mld euro. Dodatkowo dochodzą inne kategorie produktów, jak kosmetyki, środki czystości i wiele innych. W sumie sieci handlowe odpowiadają za eksport żywności o wartości ok. 5 mld zł.