Louis Vuitton wkrótce w Polsce

Szturm luksusowych marek trwa. LVMH, światowy lider tego rynku, niedługo podpisze umowę na pierwsze sklepy w Polsce

Aktualizacja: 21.12.2007 14:17 Publikacja: 21.12.2007 02:42

Louis Vuitton wkrótce w Polsce

Foto: AP

Pierwszy w Polsce butik LVMH zostanie otwarty w domu towarowym Wolf Bracka w Warszawie. Budynek zbuduje firma Wolf Immobilien kontrolowana przez rodzinę Likusów.

Sklep LVMH będzie działał pod marką Louis Vuitton, znaną z charakterystycznych toreb sprzedawanych po astronomicznych cenach. Przedstawiciele firmy nie chcą się wypowiadać na temat negocjacji, choć według naszych informacji rozmowy są zaawansowane.

Umowę na pierwszy swój sklep w Polsce podpisała już marka Chloe – dowiedziała się „Rz”. On również znajdzie się w budynku na Brackiej. – Szczegóły w sprawie najemców obiektu podamy w styczniu – ucinają rozmowę przedstawiciele firmy.

Wolf Bracka nie jest jedyną możliwą lokalizacją Louisa Vuittona w Polsce. Jak pisaliśmy, butik LV chce mieć w swoim warszawskim apartamentowcu Złota 44 luksemburski deweloper Orco. – Rozmawiamy z kilkoma luksusowymi markami – mówi tajemniczo Jean-Claude Moustacakis, dyrektor projektu Złota 44.

LVMH jest największym na świecie producentem dóbr luksusowych. Pod względem przychodów wyprzedza takie firmy jak PPR, Grupa Prada, Richemont. Po trzech kwartałach przychody ze sprzedaży LVMH wyniosły 11,5 mld euro i była o 10 proc. wyższa niż rok temu.

W skład grupy wchodzi kilkadziesiąt ekskluzywnych marek odzieży, biżuterii czy alkoholi. Niemal 36 proc. przychodów przypada na Europę. Z kolei marka Louis Vuitton ma ogromne wzięcie, zwłaszcza w Japonii, gdzie ma miejsce 11 proc. sprzedaży koncernu.

Marki odzieżowe LVMH są nadal wielkim nieobecnym polskiego rynku. Fakt, że kolejne marki decydują się na otwieranie sklepów w Polsce, oznacza, że potencjał rynku rośnie. Według różnych szacunków Polacy wydają na towary luksusowe – odzież, dodatki, biżuterię – nawet 3 mld zł rocznie. W tym roku pojawiły się pierwsze salony Armaniego, Max&Co. i Ferre.

Ekspansji zagranicznych marek będzie sprzyjało łączenie się w większe grupy. Jak prognozuje Merill Lynch, w ciągu najbliższego roku 32 niezależne luksusowe marki mogą zmienić właścicieli.

Pierwszy w Polsce butik LVMH zostanie otwarty w domu towarowym Wolf Bracka w Warszawie. Budynek zbuduje firma Wolf Immobilien kontrolowana przez rodzinę Likusów.

Sklep LVMH będzie działał pod marką Louis Vuitton, znaną z charakterystycznych toreb sprzedawanych po astronomicznych cenach. Przedstawiciele firmy nie chcą się wypowiadać na temat negocjacji, choć według naszych informacji rozmowy są zaawansowane.

Pozostało 82% artykułu
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku