Reklama

Prywatne lecznice zwiększają przychody

Drugi kwartał roku rozstrzygnie o kształcie rynku prywatnych usług medycznych. Inwestora wybiorą CM LIM i Enel-Med

Publikacja: 21.02.2008 02:05

Prywatne lecznice zwiększają przychody

Foto: Rzeczpospolita

Obie spółki, które – podobnie jak konkurenci – szacują, że ich tegoroczne przychody wzrosną o ponad 30 proc., są bliskie pozyskania inwestora.

Enel-Med negocjuje z czterema podmiotami: dwoma funduszami private equity i dwiema firmami ubezpieczeniowymi. Wśród potencjalnie zainteresowanych wymienia się Allianz, Generali i Signal Iduna, choć żaden z ubezpieczycieli nie potwierdza, że złożył ofertę. Rozmowy są na finiszu. Wybór partnera finansowego, który dokapitalizuje spółkę, powinien nastąpić w drugim kwartale 2008 r.

– Branża się konsoliduje, nie możemy pozostać samotną wyspą – powtarza Adam Rozwadowski, prezes Enel-Medu.

O tym, jakie będą dalsze kroki spółki, może zadecydować rozwój wydarzeń w CM LIM. 20 marca mija ostateczny termin składania ofert na zakup udziałów w tej spółce. Z nieoficjalnych informacji wynika, że jeden z ubezpieczycieli zainteresowany CM LIM negocjuje jednocześnie z Enel-Medem.

– Nasze plany uzależniamy również od wyniku negocjacji w sprawie przejęcia CM LIM – mówi “Rz” Rozwadowski. Enel-Med sam chciał przejąć CM LIM, ale oferta została odrzucona.

Reklama
Reklama

Sektor prywatnej opieki zdrowotnej rozwija się bardzo szybko. – W 2008 r. rynek nadal będzie dynamicznie rósł, choć może nie aż w takim tempie jak w roku poprzednim – ocenia Joanna Swatowska-Rybak, analityk firmy PMR.

Zdaniem Adama Kruszewskiego, niezależnego analityka rynku opieki zdrowotnej, sytuacja przypomina obserwowaną w krajach Ameryki Południowej: większość społeczeństwa jest biedna, ale enklawa bogactwa się powiększa.

– Już 1,5 mln osób nie korzysta zupełnie z publicznej opieki. W skali kraju jest to bardzo mało, ale to najbardziej wymagająca część społeczeństwa. Modelem, do którego powinniśmy dążyć, jest samolot, w którym pasażerowie klasy biznes dostają lepszy serwis, ale w zamian subsydiują tych, którzy lecą w klasie ekonomicznej. Nie można pozwolić, by bogaci przesiedli się do awionetek, bo cena dla pozostałych wzrośnie – mówi.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

b.chomatowska@rp.pl

Materiał Promocyjny
System Arche dostępny też dla drobnych inwestorów. Wystarczy 10 tys. zł
Biznes
Nadchodzi Europejski Kongres Gospodarczy 2026. Dialog w centrum uwagi
Biznes
Szybka decyzja Londynu. Aktywa z lodówki trafią na Ukrainę
Biznes
„Lex Huawei” po pierwszym czytaniu w Sejmie. Są wyniki głosowania
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Elektryfikacja flot do 2030? Australia odcina młodych od social mediów
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama