Spółka Autostrada Południe to konsorcjum trzech firm: Cintra Concessiones, Budimex i Ferrovial-Agroman. Umowa na budowę i następnie zarządzanie odcinkiem trasy A1 spod Łodzi w pobliże katowickiego portu lotniczego ma zostać podpisana na przełomie III i IV kwartału tego roku.

W ubiegłym roku spółka Gdańsk Transport Company oddała 25 kilometrów trasy z Gdańska do Swarożyna. Jesienią tego roku ma udostępnić kierowcom kolejnych 65 km od Swarożyna do Nowych Marz. Wybuduje również 62 km A1 z Grudziądza do Torunia. Koszt budowy trasy, razem z budową trzech mostów przez Wisłę, wynosi 14,7 mln euro za km.

We współpracy z partnerem prywatnym, na podstawie wynegocjowanej umowy na budowę i zarządzanie, ma powstać również 94-kilometrowy odcinek autostrady A2 od Strykowa do Konotopy pod Warszawą. Podpisanie umowy z firmą, która zdobędzie ten kontrakt, planowane jest na trzeci kwartał 2008 r.Wciąż nie została podpisana umowa z Autostradą Wielkopolską, która negocjuje z rządem warunki budowy liczącego 107 km fragmentu trasy od Nowego Tomyśla do zachodniej granicy Polski. Spółka wybudowała już i zarządza 150 km trasy z Konina do Nowego Tomyśla. Pozostały odcinek chce budować za 9,6 mln euro za km. Negocjacje dotyczą sposobu rozliczenia inwestycji.