Łączna wartość kontraktów wynosi ok. 19 mln euro. Pierwsza umowa dotyczy wykonania projektu, dokumentacji przetargowej i wniosków o dofinansowanie z funduszu spójności na modernizację prawie 100 km odcinka torów trasy z Poznania do granicy województwa dolnośląskiego. Cała trasa łączy Świnoujście ze Szczecinem, Poznaniem, Wrocławiem, Opolem i granicą z Czechami w Zebrzydowicach. Wartość kontraktu to 15,5 mln euro. Wykonawcą jest francuska firma Systra.

Kolejny kontrakt o wartości 2,88 mln euro dostała niemiecka Poyry Infra GmbH. Dotyczy wykonania studium wykonalności modernizacji torów z Gdyni przez Tczew, Tarnowskie Góry do Pszczyny. Inwestycja jest w 50 proc. współfinansowana z dotacji UE z funduszu TEN-T. Docelowo pociągi pasażerskie z Pomorza na Śląsk mają po tej trasie jeździć z prędkością 200 km na godzinę.

Za 225 tys. euro firma MGGP z Tarnowa ma sporządzić mapę do celów projektowych torów na odcinku Tarnów – Rzeszów, czyli fragmentu linii z Krakowa do Medyki.

W ramach wykorzystywania dotacji unijnych z rządowego programu „Infrastruktura i środowisko” na lata 2007 – 2013 PKP PLK zleci też firmie DB International wykonanie (za 791 tys. zł) dokumentacji przedprojektowej dla linii stanowiącej część III europejskiego korytarza transportowego na odcinku Bielawa Dolna – Horka.