Reklama

W. Kruk z nową, tańszą marką zawalczy o rynek

Vistula & Wólczanka zamierza m.in. wprowadzić do sklepów markę pod roboczą nazwą W. Kruk Design – dowiedziała się „Rz”

Publikacja: 07.08.2008 04:24

Lifting czeka Galerię Centrum, która ma działać w dwóch formatach

Lifting czeka Galerię Centrum, która ma działać w dwóch formatach

Foto: Galeria Centrum

Strategia V&W przygotowywana przez nowego prezesa Michała Wójcika ma zostać przedstawiona radzie nadzorczej 20 sierpnia. Jednak „Rz” udało się dotrzeć do jej założeń. Spółka ma skupić się na reklamie marki Vistula jako najbardziej zyskownej w jej portfolio.

Zmiany nastąpią w W. Kruk. Ta marka zostałaby dla salonów z ekskluzywną biżuterią czy zegarkami. Dla tańszych produktów powstałaby nowa sieć, także w mniejszych miastach. – Też nad tym myśleliśmy już od kilku lat, jednak trudno jeszcze to przesądzać – mówi Wojciech Kruk. Lifting czeka też Galerię Centrum, która także ma działać w dwóch formatach. Tańszy miałby ofertę ze średniej półki, natomiast w najlepszych placówkach w prestiżowych miejscach pojawiłyby się marki luksusowe.

Nowi akcjonariusze V&W widzą bowiem możliwość jej połączenia z Almą Market, która jest w trakcie fuzji z Paradise Group sprzedającą takie marki, jak Emporio Armani, Burberry. – W przypadku części placówek Galerii Centrum jest to możliwe, ale na pewno nie chodzi o sklepy, gdzie obok stoi H&M czy C&A – mówi Jerzy Mazgaj, przewodniczący rady nadzorczej V&W oraz Alma Market. Strategia zakłada też odmłodzenie wizerunku Deni Cler. Władze W. Kruk przyznają, że firma działała nieco z boku spółki jubilerskiej, co jednak ma się zmienić, istotne jest doświadczenie w segmencie odzieżowym nowego właściciela grupy.

Najważniejszą sprawą dla V&W i W. Kruk jest teraz sprawne przeprowadzenie fuzji. Zarządy spółek zgodnie zaakceptowały już jej dokonanie. Według wcześniejszych zapowiedzi ma nastąpić w 2008 roku.

Do ustalenia pozostaje określenie stosunku wymiany akcji. Wczoraj papiery W. Kruk kosztowały 12,6 zł, a V&W – 4,99 zł, co daje parytet wymiany 2,5. Kwestia jest otwarta. – Nie jestem ekspertem rynku giełdowego, poza tym moje zaangażowane w obydwu spółkach jest na podobnym poziomie, więc nie zależy mi na zbytnich przecenach. Stosunek wymiany niech ustalą eksperci – zaznacza Wojciech Kruk.

Reklama
Reklama

„Istnieje ryzyko, że parytet nie będzie korzystny dla mniejszościowych akcjonariuszy W. Kruk” – napisali wczoraj analitycy KBC, którzy jednocześnie podnieśli rekomendację dla papierów spółki z „trzymaj” do „kupuj”, ale jej wycenę obniżyli z 24,8 do 18,6 zł. Sprawa parytetu wymiany może wyjaśnić się już w tym miesiącu, 4 września odbędzie się bowiem WZA V&W.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorap.mazurkiewicz@rp.pl

Strategia V&W przygotowywana przez nowego prezesa Michała Wójcika ma zostać przedstawiona radzie nadzorczej 20 sierpnia. Jednak „Rz” udało się dotrzeć do jej założeń. Spółka ma skupić się na reklamie marki Vistula jako najbardziej zyskownej w jej portfolio.

Zmiany nastąpią w W. Kruk. Ta marka zostałaby dla salonów z ekskluzywną biżuterią czy zegarkami. Dla tańszych produktów powstałaby nowa sieć, także w mniejszych miastach. – Też nad tym myśleliśmy już od kilku lat, jednak trudno jeszcze to przesądzać – mówi Wojciech Kruk. Lifting czeka też Galerię Centrum, która także ma działać w dwóch formatach. Tańszy miałby ofertę ze średniej półki, natomiast w najlepszych placówkach w prestiżowych miejscach pojawiłyby się marki luksusowe.

Reklama
Biznes
Trump w Londynie, 4 mld na cybertarczę i zapowiedź głębokich reform w Niemczech
Biznes
Rosyjskie ambicje kosmiczne. Konkurent Starlinka w fazie testów?
Biznes
Potężny atak hakerski. Wyciekły dane logowania ponad 140 tysięcy kont Polaków
Biznes
Sankcje na Rosję opóźnione, spór CDU–SPD i propozycja reparacji Prezydenta
Biznes
Co dalej z prezesem UKE? Zanosi się na bezkrólewie
Reklama
Reklama