Żywiec stawia na piwo w plastiku

Browary szukają sposobów na zwiększenie sprzedaży. Wicelider rynku wprowadza piwo w plastikowych butelkach. Po Warce przyszła pora na Tatrę

Publikacja: 04.07.2009 04:35

Żywiec stawia na piwo w plastiku

Foto: Fotorzepa, Jak Jakub Ostałowski

W giełdowej grupie Żywiec wierzą, że markowe piwa w plastikowych butelkach pozwolą im zwiększyć sprzedaż w trudnych dla branży czasach. Od początku tego roku popyt na piwo w Polsce zmniejszył się o niemal 10 proc. Oprócz podwyżki cen branży nie sprzyja duże nasycenie rynku. Więcej piwa niż Polacy piją już tylko Niemcy i Czesi.

Od półtora miesiąca należący do Heinekena Żywiec sprzedaje Warkę w plastikowej butelce. Teraz, w takim samym opakowaniu, do sklepów zacznie wkraczać tatra. – Warka w nowej butelce sprzedaje się lepiej, niż zakładaliśmy, dlatego musieliśmy zwiększyć jej produkcję – wyjaśnia Sebastian Tołwiński, rzecznik Żywca.

Rozlewaniem warki i tatry do plastikowych butelek zajmuje się należący do Heinekena browar w Hurbanovie na Słowacji. Żywiec nie wyklucza, że jeżeli sprzedaż piw w plastiku będzie nadal rosła, rozpocznie ich rozlewanie w kraju.

Nie wiadomo, czy najwięksi konkurenci grupy Żywiec: Kompania Piwowarska i Carlsberg Polska, pójdą w jej ślady. Tymczasem w branży piwnej mówi się, że plastikowe butelki mogą jedynie zaszkodzić wizerunkowi marki. Do tej pory można było kupić w nich tylko najtańsze i mało znane piwa.

W Żywcu zwracają uwagę, że podobne głosy pojawiały się, gdy przed laty na rynek wchodziło piwo w puszce. Tymczasem opakowanie się przyjęło, a w Polsce jest nawet bardziej popularne od butelki. Żywiec powołuje się także na sukces, jaki piwo w plastiku odniosło w innych krajach, np. na Słowacji i w Hiszpanii.

Tymczasem nowości to niejedyny sposób na walkę o konsumentów. Pomimo kryzysu finansowego producenci piwa nie rezygnują ze sponsoringu i promocji swoich marek. Wydatków na działania promocyjne nie zmniejszył lider rynku Kompania Piwowarska. – W trudnych czasach nie tylko trzeba marki wspierać bardziej intensywnie, należy także kontrolować skuteczność kampanii i dbać o wysoką jakość komunikacji – uważa Paweł Kwiatkowski, rzecznik Kompanii.

Wydatki na promocję ograniczy w tym roku Żywiec. Tołwiński podkreśla jednak, że jego firma nie rezygnuje z najważniejszych imprez, m.in. trwającego właśnie festiwalu Open’er. Na jego organizację grupa Żywiec przeznaczała połowę kwoty na tegoroczną promocję marki Heineken.

Na mniejszą skalę niż w ubiegłym roku działa Carlsberg. Jednak nie ze względu na kryzys. W 2008 r. firma była sponsorem mistrzostw Europy w piłce nożnej. W tym roku Carlsberg wykorzystuje do promocji m.in. koncerty U2 i Madonny. Zapowiada także, że zabiega o sponsorowanie Euro 2012.

[ramka][b]Korea Północna reklamuje piwo[/b]

Niemal trzy minuty trwała reklama piwa Taedong, którą wyemitowała w czwartek telewizja północnokoreańska. Osoba monitorująca od ponad 20 lat tamtejsze media powiedziała Associated Press, że była to pierwsza reklama produktu spożywczego, którą widziała. Piwo można kupić w hotelach dla obcokrajowców w Phenianie. Butelka kosztuje ok. 1,5 dol.

[i]—reuters, bbc[/i][/ramka]

[i]masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

[mail=b.drewnowska@rp.pl]b.drewnowska@rp.pl[/mail][/i]

W giełdowej grupie Żywiec wierzą, że markowe piwa w plastikowych butelkach pozwolą im zwiększyć sprzedaż w trudnych dla branży czasach. Od początku tego roku popyt na piwo w Polsce zmniejszył się o niemal 10 proc. Oprócz podwyżki cen branży nie sprzyja duże nasycenie rynku. Więcej piwa niż Polacy piją już tylko Niemcy i Czesi.

Od półtora miesiąca należący do Heinekena Żywiec sprzedaje Warkę w plastikowej butelce. Teraz, w takim samym opakowaniu, do sklepów zacznie wkraczać tatra. – Warka w nowej butelce sprzedaje się lepiej, niż zakładaliśmy, dlatego musieliśmy zwiększyć jej produkcję – wyjaśnia Sebastian Tołwiński, rzecznik Żywca.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?