Biocon będzie więc konkurował m.in. z polskim Biotonem. Adam Wilczęga, wiceprezes Biotonu, nie obawia się konkurencji. Jest przekonany, że umowa z Bayrem, który zajmie się sprzedażą polskiej insuliny w Chinach, przyniesie spółce 2 mld USD przychodów w ciągu 15 lat.

– Sprzedaż na rynku chińskim uruchomimy na przełomie I i II kwartału 2010 roku – powiedział „Rzi” Wilczęga.

Biocon początkowo miał zamiar zdobywać rynek chiński razem z Bayer HealthCare. Firmy podpisały nawet trzy lata temu kontrakt, w którym niemiecki potentat miał dystrybuować produkty hinduskiej firmy. Umowa nie weszła w życie. - Będziemy niezależnie starać się o rejestrację produktu w Chinach – powiedział „Rzeczpospolitej” Rakesh Bamzai, szef działu komunikacji w Biocon.

Dlaczego Bayer wycofał się ze współpracy z Bioconem i podpisał podobną umowę z polską firmą.- Nie widzieliśmy szans na to, żeby Biocon szybko zarejestrował swój produkt i dlatego poszukiwaliśmy partnera, który ma komplet wymaganych pozwoleń. Okazał się nim Bioton – tłumaczy Yvonne Moeller, z działu komunikacji Bayera.