Stara panda zostaje w Tychach

Obecny model Fiata Panda na pewno będzie produkowany w Polsce. Czy nowego nie przejmie jedna z włoskich fabryk koncernu, nie wiadomo

Publikacja: 17.11.2009 02:44

O tym, gdzie jaki model będzie produkowany, decyduje zarząd – usłyszeliśmy w biurze prasowym Fiata Auto. – Dotyczy to także nowej pandy. Nie mamy zwyczaju komentowania informacji, które jeszcze nie zostały upublicznione.

To oficjalna już reakcja na informacje podane w sobotnim wydaniu dziennika „La Reppublica” o możliwym przeniesieniu produkcji pandy do Włoch (pisaliśmy o tym we wczorajszej „Rz”). A plany produkcyjne dla Fiata i Chryslera prezes koncernu Sergio Marchionne zamierza przedstawić za kilka tygodni.

Na razie fabryka w Tychach pracuje pełnią mocy. W tej chwili nie ma tam już nawet miejsca na zapowiadane przez Marchionnego przeniesienie produkcji lancii ypsylon z sycylijskiej fabryki właśnie do Tychów. Fabryka Fiata w Termini Imerese ma być zamknięta w 2011 roku.

W tej chwili z taśm tyskiej fabryki Fiata zjeżdża jedno auto co 33 sekundy. Obecny poziom 2320 samochodów dziennie udało się osiągnąć we wrześniu 2009 roku. To oznacza, że liczba wyprodukowanych aut w tym roku przekroczy 600 tys. Są to Fiat 500, 600 i Panda oraz Ford Ka.

Jednak Fiat często produkuje różne wersje tego samego modelu w różnych fabrykach. Tak jest chociażby z Punto, Grande Punto i Punto Evo. Tak samo może być z pandą. W tej sytuacji informacje „La Reppubliki” dotyczące planów produkowania nowej pandy, która pojawi się na rynku w 2010 r. w jednej z fabryk włoskich, są bardzo prawdopodobne. Wiarygodności dodaje fakt, że autor tekstu jest jednym z najlepiej poinformowanych dziennikarzy motoryzacyjnych we Włoszech. Nie oznaczałoby to jednak wstrzymania produkcji starszych modeli w Polsce. Kilkakrotnie już Sergio Marchionne mówił „Rz”, że pod względem jakościowym, jak i wydajnościowym jest to najlepszy zakład Fiata.

[ramka][srodtytul]Rośnie sprzedaż[/srodtytul]

Premie za złomowanie sprawiły, że sprzedaż samochodów w Europie (25 krajów Unii, Islandia, Norwegia, Szwajcaria) znowu wzrosła w październiku o 11,2 proc. rok do roku, do 1,264 mln sztuk – podała ACEA. Po dziesięciu miesiącach rynek zmalał jednak o 5 proc., do 12,2 mln. Miesięczną poprawę zanotowały: W. Brytania o 31,6 proc. (169 tys.), Hiszpania o 26,4 proc. (98 tys.), Niemcy o 24,1 proc. (321 tys.), Francja o 20,3 proc. (210 tys.) i Włochy o 15,7 proc. (196 tys.). Wśród marek prymat wiódł VW (+6,4 proc., do 268 tys.), przed grupą Peugeot-Citroen (+15,6 proc., do 167 tys.).

—dpa, p.r. [/ramka]

O tym, gdzie jaki model będzie produkowany, decyduje zarząd – usłyszeliśmy w biurze prasowym Fiata Auto. – Dotyczy to także nowej pandy. Nie mamy zwyczaju komentowania informacji, które jeszcze nie zostały upublicznione.

To oficjalna już reakcja na informacje podane w sobotnim wydaniu dziennika „La Reppublica” o możliwym przeniesieniu produkcji pandy do Włoch (pisaliśmy o tym we wczorajszej „Rz”). A plany produkcyjne dla Fiata i Chryslera prezes koncernu Sergio Marchionne zamierza przedstawić za kilka tygodni.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca