Lisner walczy o rynek

Firma chce zwiększyć produkcję i umocnić swoją pozycję na rynku. Gra jest warta świeczki, bo eksperci twierdzą, że spożycie ryb w Polsce systematycznie rośnie

Publikacja: 02.12.2009 15:02

Lisner, jeden z czołowych graczy branży rybnej w Polsce, chce zwiększyć udziały rynkowe. Ma mu w tym pomóc nowy właściciel: niemiecka firma Homann, która niedawno (za pośrednictwem funduszu IFR) kupiła Lisnera.

– Liczymy na to, że będziemy mogli zwiększyć produkcję i eksport do Niemiec – zapowiada Piotr Janiec, dyrektor Lisnera. Podkreśla, że spółka ma wystarczające moce produkcyjne.

– Nie potrzebujemy robić dużych inwestycji. W przebudowę i unowocześnienie naszego zakładu w Poznaniu zainwestowaliśmy już około 20 milionów złotych – mówi.

W niektórych kategoriach Lisner jest niekwestionowanym liderem. – Na przykład w branży przetworów śledziowych. Mamy około 23 proc. rynku i umacniamy naszą pozycję. Podobnie w przypadku segmentu past rybnych. Kontrolujemy ponad połowę tego rynku – mówi Janiec. Jednak w niektórych kategoriach liderem jest giełdowy Graal.

- Na przykład jeśli chodzi o konserwy, to nasza firma ma mocną pierwszą pozycję z około 38-proc. rynku. Z kolei w segmencie przetworów chłodzonych Lisner ma wprawie największe udziały, ale depczemy mu po piętach – podkreśla Bogusław Kowalski, prezes Graala.

Tymczasem eksperci wskazują, że spożycie ryb w naszym kraju rośnie. Statystyczny Polak zjada rocznie kilkanaście kilogramów ryb. Dla porównania – we Francji i Hiszpanii ten wskaźnik jest ponaddwukrotnie

Lisner, jeden z czołowych graczy branży rybnej w Polsce, chce zwiększyć udziały rynkowe. Ma mu w tym pomóc nowy właściciel: niemiecka firma Homann, która niedawno (za pośrednictwem funduszu IFR) kupiła Lisnera.

– Liczymy na to, że będziemy mogli zwiększyć produkcję i eksport do Niemiec – zapowiada Piotr Janiec, dyrektor Lisnera. Podkreśla, że spółka ma wystarczające moce produkcyjne.

Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne