Około 30 proc. właścicieli restauracji przewiduje, że w 2010 r. w ich lokalach spadnie sprzedaż. 37 proc. respondentów stawia na utrzymanie się obrotów na niezmienionym poziomie – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę PMR. Jeśli przewidywania restauratorów się sprawdzą, będzie to oznaczać, że ten rok będzie lepszy dla branży od ubiegłego. Wtedy bowiem spadek sprzedaży zanotowało aż 55 proc. wszystkich placówek.
Kiepsko wypadły punkty zlokalizowane w centrach handlowych. Z jednej strony ten segment wypracowuje najwyższe przychody. Ale za to spadek sprzedaży w 2009 r. był największy właśnie w tych lokalach (średnio był to spadek o 22 proc.). Żadna tego typu placówka nie zanotowała wzrostu sprzedaży.
Warto natomiast zwrócić uwagę na fakt, iż spośród placówek umiejscowionych w punktach obsługi podróżnych (na dworcach, stacjach kolejowych), żadna nie zanotowała w 2009 r. spadku obrotów.