Port morski w Gdyni chce być kontenerową potęgą

Port morski w Gdyni po zbudowaniu nowego nabrzeża, będzie mógł przyjmować statki oceaniczne. Na początku przyszłego roku ma zostać ogłoszony przetarg na wykonawcę nowego nabrzeża głębokowodnego

Publikacja: 16.09.2010 17:55

Inwestycja jest szacowana na kilkadziesiąt mln zł. — To, ile zapłacimy za prace, okaże się po otwarciu kopert. Ostatnio wszystkie inwestycje realizujemy poniżej wartości kosztorysowej — mówi Krzysztof Gromadowski, dyrektor ds. współpracy międzynarodowej gdyńskiego portu.

Nowe nabrzeże ma być gotowe w połowie 2012 roku. Port do inwestycji przymierzał się od kilku lat, teraz jednak zapadła decyzja, by nabrzeże zbudować tak, aby basen przy nim mógł mieć głębokość 15, a nie 13 metrów.

— Prace polegające na pogłębianiu dna będziemy realizować etapami. Zanurzenie 15 metrów zapewnimy statkom gdy będzie taka potrzeba ze strony armatorów - dodaje Krzysztof Gromadowski.

Przy głębokości portu wynoszącej do 13 metrów mogą do niego wpływać statki z ok 4,5 tys. kontenerów na pokładzie. Wody głębsze o 2 metry otwierają drogę do portu dla jednostek oceanicznych z ok. 8 tys. kontenerów na pokładzie.

Budowa nowego nabrzeża jest realizowana we współpracy z działająca w porcie spółką Gdynia Container Terminal.

— GCT jest integralną częścią sieci portowej Hutchison Port Holdings w Północnej Europie. W ciągu zaledwie czterech lat terminal ten zbudował sobie pozycję preferowanego portu dowozowego dla licznych armatorów. Dzisiaj po raz kolejny dajemy wyraz naszemu zaangażowaniu w długoterminowy rozwój nowoczesnej infrastruktury portowej w Porcie Gdynia, która jeszcze lepiej będzie służyć naszym klientom. Ta nowa inwestycja uczyni szlak handlowy pomiędzy Gdynią i Rotterdamem prawdziwą autostradą morską — powiedział Jan Westerhoud, Dyrektor Zarządzający HPH na Europę Północną.

GTC będzie musiało m.in. zakupić nowoczesny sprzęt do załadunku i rozładunku oceanicznych kontenerowców.

W pierwszej połowie tego roku przeładunki kontenerów w porcie wzrosły o 30 proc. — Szacujemy, że w tym roku wzrost będzie o co najmniej 20 proc. wyższy niż w roku ubiegłym. Do portu zawinie co najmniej 500 tys. kontenerów — podsumowuje Krzysztof Gromadowski.

Inwestycja jest szacowana na kilkadziesiąt mln zł. — To, ile zapłacimy za prace, okaże się po otwarciu kopert. Ostatnio wszystkie inwestycje realizujemy poniżej wartości kosztorysowej — mówi Krzysztof Gromadowski, dyrektor ds. współpracy międzynarodowej gdyńskiego portu.

Nowe nabrzeże ma być gotowe w połowie 2012 roku. Port do inwestycji przymierzał się od kilku lat, teraz jednak zapadła decyzja, by nabrzeże zbudować tak, aby basen przy nim mógł mieć głębokość 15, a nie 13 metrów.

Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki