Tak dobry wynik został osiągnięty na kurczącym się o około 1 proc. rynku piwa w naszym kraju.
– W poszukiwaniu nowych, mniej standardowych smaków, polscy konsumenci coraz częściej wybierają browary regionalne – mówi Beata Pawłowska, dyrektor generalna Royal Unibrew Polska.
Strategia spółki opiera się właśnie na rozwoju browarów regionalnych, oferujących m.in. piwa smakowe i niepasteryzowane. Poza Łomżą spółka oferuje również piwo Korona Książęca i Faxe. Tegoroczny wzrost sprzedaży Royal Unibrew Polska uwzględniający wszystkie marki, jest szacowany na 10 proc.
Udział firmy w polskim rynku piwa po 8 miesiącach tego roku wynosi około 3,8 proc., w porównaniu do 3,3 proc. przed rokiem. Zapewnia to jej czwartą pozycję. Pierwsza trójka to niezmiennie: Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec i Carlsberg Polska.