Reklama

Opóźnione dostawy B787 i A380

Dostawa pierwszego samolotu B787 Dreamliner opóźni się o trzy miesiące, a kolejnego A380 dla Qantasa — tylko trochę

Publikacja: 09.12.2010 17:43

Airbus A380 należący do lini Qantas Airways

Airbus A380 należący do lini Qantas Airways

Foto: bloomberg.com

Przedstawiciele Boeinga poinformowali Air France, że dostawa pierwszego B787 może opóźnić się do lipca — podał dziennik „Les Echos”.

Amerykanie ogłosili w minionym tygodniu o opóźnieniu dostawy samolotu z materiałów kompozytowych z powodu pożaru na pokładzie podczas próbnego lotu w listopadzie. Nie podali jednak, kiedy All Nippon Airways otrzyma ten pierwszy egzemplarz. Przed pożarem miało to być w połowie I kwartału 2011 r., trzy lata później niż zakładano w programie.

Francuski dziennik pisze na podstawie rozmów członków kierownictw Boeinga i Air France, że ostatecznie samoloty mogą trafić do klientów latem, może pod koniec czerwca, a może na początku lipca. Byłoby to trzy miesiące później od ostatnio planowanej daty.

Z kolei australijski Qantas stwierdził, że jednorazowy i rozwiązany problem zmusił Airbusa do opóźnienia dostawy kolejnego A380. Rzeczniczka przewoźnika wyjaśniła, że drobna anomalia w samolocie — australijskie media mówiły o wadliwym przewodzie olejowym w silniku Trent 900 produkcji Rolls-Royce'a — zmusił do niewielkiej zwłoki.

- Był to mały problem, ustalono jego przyczyny i rozwiązano je. Nadal czekamy na dostawę w ponowie grudnia — dodała

Reklama
Reklama

Prezes Qantasa, Alan Joyce powiedział dziennikowi „The Australian”, że problem — podobno wykryty, gdy A380 znajdował się jeszcze w hali montażowej w Tuluzie — stwierdzono także w kilku innych samolotach eksploatowanych przez innych przewoźników. — To dobrze, że jesteśmy coraz bliżej celu, bo to oznacza, że możemy wymienić silniki zanim pojawi się ten problem. — dodał.

Rzecznik Airbusa nawiązując do tych wypowiedzi oświadczył, że dostawa kolejnego A380 nastąpi wkrótce, a Airbus podtrzymuje harmonogram dostaw w tym roku. — Jesteśmy pewni, że program profilaktycznych inspekcji silników Rolls-Royce'a na polecenie władz pozwoli na bezpieczną eksploatację floty A380 z silnikami Trent 900 — dodał.

Przedstawiciele Boeinga poinformowali Air France, że dostawa pierwszego B787 może opóźnić się do lipca — podał dziennik „Les Echos”.

Amerykanie ogłosili w minionym tygodniu o opóźnieniu dostawy samolotu z materiałów kompozytowych z powodu pożaru na pokładzie podczas próbnego lotu w listopadzie. Nie podali jednak, kiedy All Nippon Airways otrzyma ten pierwszy egzemplarz. Przed pożarem miało to być w połowie I kwartału 2011 r., trzy lata później niż zakładano w programie.

Reklama
Biznes
Rząd zamawia druk Poradnika Bezpieczeństwa. Ile za to zapłacimy i kiedy do nas dotrze?
Biznes
Trump w Londynie, 4 mld na cybertarczę i zapowiedź głębokich reform w Niemczech
Biznes
Rosyjskie ambicje kosmiczne. Konkurent Starlinka w fazie testów?
Biznes
Potężny atak hakerski. Wyciekły dane logowania ponad 140 tysięcy kont Polaków
Biznes
Sankcje na Rosję opóźnione, spór CDU–SPD i propozycja reparacji Prezydenta
Reklama
Reklama